x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Huidu e ca şi achitat

0
Autor: Robert Veress 19 Oct 2011 - 13:26

'Invinuitul (Serban Huidu – n.r.), in urma neadaptarii vitezei la conditiile de drum (carosabil ud), a patruns pe contrasens si a intrat in coliziune cu o Dacia Logan ce venea din sens opus'. Aceasta este concluzia procurorilor brasoveni si baza de plecare a procesului in care va fi implicat Serban Huidu.

Este o formulare care il DISCULPA, in buna parte, din start, pe 'carcotas'. De acum, nu mai ramane decat ca un bun avocat sa impinga procesul spre o condamnare cu suspendare sau chiar catre o achitare.

De ce spun asta. In primul rand, a fost scoasa din chestiune, cu totul, ipoteza conducerii iresponsabile – respectiv, depasirea voluntara a benzii continue si deci intrarea pe contrasens intr-o portiune de drum in care aceasta manevra era interzisa.

Formularea 'neadaptarea vitezei la coditiile de drum' nu include, obligatoriu, nici macar depasirea vitezei legale in portiunea de drum respectiva, care era de 30 km pe ora. Daca, asa cum intuiesc, se va stabili (dupa 'n' expertize), ca viteza SUV-ului in momentul impactului era de 50-60 de kilometri la ora, Huidu e ca si iertat. Va putea spune: 1. Ca nu a vazut panoul de limitare a vitezei la 30 de kilometri (ceea ce nu te disculpa, dar poate fi considerat drept circumstanta atenuanta) si/sau 2. Ca in urma derapajului s-a panicat si a calcat, involuntar, pedala de acceleratie.

Legislatia le RECOMANDA conducatorilor auto sa adapteze, adica sa reduca viteza in conditii meteorologice nefavorabile. Dar nu IMPUNE acest lucru, cu sanctionarea celor care nu respecta regula. Ce inseamna asta: daca radarul depisteaza, pe timp de lapovita, un conducator auto conducand cu 50 de kilometri la ora, intr-o portiune de drum in care aceasta este viteza legala in conditii normale de drum (carosabil uscat), respectivul sofer nu va fi sanctionat contraventional. In schimb, daca acelasi sofer este implicat intr-un accident de circulatie, neadaptarea vitezei va fi considerata cauza a producerii accidentului si soferul va fi tras la raspundere, in functie de urmarile accidentului.

Poate fi cazul lui Huidu: daca se stabileste ca masina sa rula cu pana la 30 de kilometri pe ora in momentul presupusului derapaj, neadaptarea vitezei il va incrimina. Totusi, e foarte putin probabil sa primeasca o condamnare, cu executare, in aceste conditii.

Desigur, formularea pe care am citat-o nu exclude depasirea vitezei legale si inca ne putem trezi ca expertiza va stabili faptul ca Huidu 'forja' Meleul cu o suta la ora. Insa, in acest caz, in locul 'neadaptarii vitezei' ar fi trebuit sa citim ceva de genul 'depasirea cu peste 20 km la ora a vitezei legale admise in portiunea de drum respectiva, in conditii de carosabil umed'.

Citeşte mai multe despre:   accident serban huidu,   huidu achitat,   huidu urmarit penal,   invinuire huidu

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de