Anul acesta Festivalul International Cannes Lions ajunge la cea de-a 55 a ediţie. Dacă faci parte din comunitatea celor mai buni specialişti, fie că sunt consacraţi sau juniori, din domeniul comunicării atunci nu poţi rata prezenţa la cel mai important eveniment la nivel mondial dedicat fascinantei lumi a publicităţii.
Anul acesta Festivalul International Cannes Lions ajunge la cea de-a 55 a ediţie. Dacă faci parte din comunitatea celor mai buni specialişti, fie că sunt consacraţi sau juniori, din domeniul comunicării atunci nu poţi rata prezenţa la cel mai important eveniment la nivel mondial dedicat fascinantei lumi a publicităţii.
Publicitatea se poate înscrie în categoria industriilor celor mai dinamice, fiind mereu în căutare de noi soluţii şi evoluând cu o viteză surprinzătoare. E un domeniu în care nu poţi exista fără inovaţie, originalitate, creativitate şi, nu în ultimul rând, fără să fii prezent la cele mai importante reuniuni dedicate comunicării. Totuşi poate fi de ajuns să fii văzut la Cannes Lions, numele acestui festival fiind cel mai răsunător din industrie. Poţi lipsi la altele, însă pe acesta nu ai voie să nu-l bifezi dacă vrei să ţii pasul cu liderii industriei. La nivelul la care a ajuns festivalul în prezent se poate spune că o săptămână, căci aceasta este durata dedicată evenimentului, nu mai e de ajuns pentru a putea parcurge tot ceea ce îţi oferă în termeni de informaţie, seminarii, lucrări, competiţii şi entertainment.
Ca în fiecare an, Festivalul Cannes Lions se reinventează şi se îmbogăţeşte cu noi secţiuni, seminarii şi workshopuri dedicate. Ajungând acum la 10 secţiuni de premiere şi cu un program de seminarii tot mai extins şi workshopuri focusate pe subiecte de media, producţie şi creativitate ediţia de anul acesta a Festivalului Cannes Lions promite să fie o experienţă mai incitantă ca oricând. Pentru 2008, Design Lions (noua secţiune) va premia cea mai creativă lucrare în designul de corporate sau brand identity. Unul dintre cele mai fascinante momente ale festivalului promite a fi întâlnirea cu unul dintre cei mai mari magnaţi ai industriei mondiale de media, Rupert Murdoch, preşedintele News Corporation.
NOUTĂŢI. O altă secţiune nouă, al cărei debut a fost anul trecut, Content Showcase, dă tonul celor mai semnificative trenduri din industrie: aplicaţia inovativă a contentului revoluţionar pe multiple platforme. De la animaţie la mobile marketing, de la licenţe muzicale online până la soluţii interactive de publicitate pe online tv, progresul în crearea de content modelează viitorul advertisingului. Una dintre cele mai importante schimbări aduse la categoriile premiate este la secţiunea Film Lions. Pentru prima dată secţiunea Cannes Lions Film va include categorii pentru alte ecrane decât cele tv şi cinema şi anume: internet, mobile, soluţii outdoor digitale. Vor fi şi două noi extracategorii: Integrated film (filme adaptate pentru trei sau mai multe tipuri de ecrane) şi Interactive film (publicitate pentru orice produs sau serviciu care foloseşte interactive film).
Tot de anul acesta aveţi acces la Lions+, cea mai nouă secţiune a site-ului www.canneslions.com, ce reprezintă o celebrare a creativităţii. În fiecare săptămână contentul Lions+ este actualizat cu informaţii despre cele mai bune lucrări din industria comunicării globale.
DELEGAŢI. Peste 9.000 de delegaţi au participat la eveniment în 2007, iar pentru anul acesta se preconizează o creştere substanţială a înscrierilor. Dacă România a fost până acum 2 ani o prezenţă mai mult sau mai puţin invizibilă la Cannes Lions, se poate vorbi despre o “spargere a conductei‘‘ de români la ultimele 2 ediţii. A durat mult până când seniorii publicităţii româneşti şi-au dat seama cât de importantă este interacţionarea cu cei mai buni dintre cei mai buni la nivel global.Se pare însă că juniorii industriei sunt cei care acordă o atenţie sporită festivalului, lupta pentru un loc la Roger Hatchuel Academy sau la Young Creatives devenind din ce în ce mai acerbă.
Cannes Lions reprezintă în prezent o adevărată şcoală de creativitate dedicată întregii lumi. Pentru un tânăr pasionat de publicitate şi de lumea comunicării în general, participarea la acest festival poate fi o catapultă spre succesul mult visat în domeniu.