SUFLETUL COMERTULUI
IMAGINE - O jucarie din Hong Kong a nascut ideea spotului pentru Citroen C4
In general, primul lucru pe care il comunica reclama la un autoturism este personalitatea distincta fata de cea a concurentilor. Dar chiar si intr-un spot,
masina tot masina ramane, ea nu se desprinde de pamant si isi demonstreaza calitatile specifice.
CLAUDIA CURICI
|
LECTII DE DANS. Cei doi invatacei ai coregrafului Marty Kudelka, Justin Timberlake si robotul CitroIn, se misca la fel de natural |
Din acest punct de vedere, putine sunt spoturile care au un plus de creativitate. Unul dintre cele mai reusite, Honda Accord, nu are la origine nici macar o idee originala, a surprins insa prin distinctie si o productie impecabila. Incepand cu 15 noiembrie, pe ecranele din Marea Britanie, a inceput sa ruleze un nou spot Citroen. Ocazie cu care Euro RSCG Londra scoate pe piata un nou concept: masina robot. Pana aici, o asociere oarecum previzibila.
JUCARIE CU IDEE. Dar Citroen C4, caci despre el este vorba, se transforma intr-un robot care incepe sa se miste in ritmuri dance-pop. De aplaudat executia impecabila si dansatorul desavarsit. Ideea ne aduce insa aminte de o jucarie care facea deliciul copiilor pe vremea cand inca jucariile la noi se procurau "pe sub tejghea", de provenienta Hong-Kong, pe care o puteai transforma (de data asta manual) intr-un robotel. Fapt care ne demonstreaza ca o idee, indiferent de gradul ei de inedit, in conditiile in care este excelent executata si in perfecta armonie cu marca, nu poate fi contestata.
CONTINUITATE. Comunicarea marcii Citroen nu e deloc straina de ideea de a compara masinile cu jucariile si nici asocierea cu robotii umanizati nu e o premiera. Sa ne amintim de Citroen Picasso, spotul creat de Euro RSCG Paris, indelung premiat, unde robotii umanizati pictau intr-un delir creativ de neoprit modelul de monovolum. La aparitia celui responsabil de bunul mers al masinilor pe linia de montaj, robotii se cumintesc instantaneu, isi reiau alura mecanizata si rece, si cand singurul om din uriasa hala de productie ajunge la locul unde cu catava vreme in urma era o competitie serioasa de arte plastice, toata pictura dispare ca prin minune si pe suprafata argintie a numitului model de Citroen ramane doar semnatura-logo: Picasso.
"Citroen 4 este o masina care iese din multime si care cere un demers publicitar pe masura, care sa transmita acest lucru si sa lase privitorului impresia ca aceasta masina este, fara indoiala, cea mai avansata din punct de vedere tehnologic din clasa ei. In fapt poti spune ca aceasta masina traieste prin tehnologie (n.r. - «alive with technology» este sloganul campaniei)", spune Alain Favey, Managing Director Citroen UK. Cert este nu numai ca reuseste sa transmita acest lucru, dar, paradoxal, modul in care este facuta asocierea cu robotii o umanizeaza mai mult decat ar fi facut-o oricare alta asociere.
PROVOCARI
|
Doua luni si tehnologie de animatie de ultima ora i-au trebuit lui Marty Kudelka, coregraful lui Justin Timberlake, sa creeze un model perfect pentru masina robot superstar. Plasand pe propriul lui corp senzori care sa-i inregistreze miscarile dansului, el a identificat 30 de cadre separate. "A fost cu siguranta o provocare neobisnuita. Am incercat sa ma imaginez pe mine ca si robot facand miscari mecanice pentru a le surprinde asa cum ar arata intr-o imprejurare reala. M-am transformat eu insumi, ascultand muzica si lasand dansul sa curga", a declarat Kudelka.
Animatia a ajuns pe mana unei echipe Spy Films din Toronto, sub conducerea lui Neill Blomkamp, care de altfel a si fost premiat la festivalul de la Cannes din acest an ca fiind cel mai bun regizor noneuropean. "Sa construiesti o masina robot care ar fi putut fi credibila prin miscari de dans aceasta a fost provocarea suprema", a declarat regizorul Neill Blomkamp.
Munca echipei a fost intregita de o post-productie impecabila (Embassy), asa cum ii sta bine unei marci care se respecta, dand masinii cu chef de dans cea mai naturala infatisare.
|