x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Impact - Campanii de "n" clic putere

Impact - Campanii de "n" clic putere

de Eliza Dumitrescu    |    11 Noi 2006   •   00:00
Impact - Campanii de "n" clic putere

Internetul e un spatiu ofertant pentru comunicarea brandurilor. De la formele mai statice, care sunt e-banner-ele ori site-urile de prezentare, pana la bloguri si spatii destinate jocurilor, mediul online este anuntat ca unul de mare relevanta pentru publicitate de nume de referinta in industrie.

Iar faptul ca din ce in ce mai multa lume petrece cea mai mare parte a timpului mai mult pe internet decat in fata televizorului este de mult o evidenta. Blogurile sunt realmente un spatiu mai intim, in care se poate construi o relatie personala cu brandul, ce faciliteaza socializarea si experientele interpersonale. Deschiderea este ampla, avand in vedere ca 33.000 de bloguri sunt create zilnic la fiecare trei secunde. Iar numarul de experiente este practic nelimitat ca timp, ca spatiu si ca numar de interactiuni posibile.

Televiziunea stagneaza ca mediu, este din ce in ce mai putin ofertanta tocmai pentru ca permite intr-o mai mica masura interactiunea, construirea unei relatii ce poate evolua cu consumatorul.

Semnificativ este faptul ca internetul este un mediu ce poate tine pasul cu evolutia comportamentului consumatorului, cu nevoia lui crescanda de dialog, autonomie si inovatie. Concursurile online, jocurile, spatiile unde consumatorul poate descarca imagini, muzica ori poate vota sunt strategii curente pentru brandurile care au inteles forta acestui mediu.

Dar modul de functionare a spatiului online trebuie bine inteles pentru ca strategiile sa dea rezultate optime.

CAMPANII. Dorin Boerescu, managing director la Speed Promotion, ne-a declarat: "Exista in Romania din ce in ce mai multa deschidere pentru comunicarea online - anul acesta se estimeaza dublarea pietei (de la circa 3 milioane de euro la 5,5-6 milioane) si trendul acesta probabil ca se va pastra pentru inca cel putin trei ani. Companiile au inceput sa inteleaga, pe de-o parte, ca nu pot exclude internetul din mixul de comunicare, iar pe de alta parte, avantajele specifice ale acestui mediu (eficienta, capacitatea de targetare, masurarea exacta a rezultatelor si solutiile creative la care ai acces prin tehnologiile specifice) au dus la cresterea bugetelor dedicate comunicarii online. Desi jucatorii importanti din piata nu inteleg inca in totalitate specificul acestui mediu - si automat nu il folosesc nici pe departe la maximum - , s-a format in ultimii doi-trei ani o comunitate de profesionisti care au crescut nivelul acestei activitati si cu siguranta o vor face din ce in ce mai puternica si pe viitor. Pe scurt, in urmatorii ani, publicitatea online va fi cu siguranta una dintre ramurile advertisingului cu cea mai rapida crestere in Romania, tendinta de altfel valabila la nivel mondial".

EROII DE PE NET. Speed Promotion, o agentie de publicitate full service, a derulat pentru Dobrogea Grup o campanie al carei centru de greutate a fost componenta online. Iar rezultatele au fost impresionante: "Productia a crescut de la 10 tone/luna la 25 de tone pe luna intr-un interval de patru luni de campanie. Targetul vizat au fost copiii intre 4 si 12 ani si numele produsului a condus natural la crearea unui personaj similar cu supereroii din benzile desenate - Captain Crantz. Intreaga campanie a fost precedata de crearea unei povesti cu eroi pozitivi (Nergos, Nergia, Captain Crantz) care se infrunta cu un puternic personaj negativ (Lordul Anemie). Povestea integreaza gama de produse (cereale pentru mic dejun), promovand consumul acestora prin asocierea cu lupta lui Crantz pentru salvarea Nergiei din ghearele Lordului Anemie. Lupta de salvare a Nergiei devine lupta zilnica a fiecarui copil cu Lordul Anemie". (Dorin Boerescu)

Cand implementeaza un concept de comunicare pentru un brand international, creativitatea romaneasca trebuie sa respecte liniile de strategie care au fost deja initiate.

COERENTA. Mihai Tataru, Managing Partener la Senior Software, agentie care a implementat in Romania site-ul pentru Heineken Music Thirst Studio 2006, ne-a declarat despre specificul unui astfel de demers: "Proiectele desfasurate pentru Heineken tin cont de o identitate grafica de brand care are niste marje precise, in interiorul carora se poate manifesta creativitatea in campaniile locale. Este cazul oricarui brand international, care isi protejeaza coerenta in comunicare. E un lucru firesc, care se aplica pentru orice brand, de altfel, o disciplina ce trebuie respectata si repetata pentru oricine isi respecta valoarea marcii si a investit in constructia acesteia. Este al doilea an cand lucram la campania online pentru Thirst. Experienta si rezultatele anului trecut au facut ca o parte consistenta din bugetele media pentru campania de anul acesta sa fie directionata spre campania online. Bineinteles ca decizii ca acestea te motiveaza, iti cresc responsabilitatea. E un proiect care ne-a zambit si ne-a adus satisfactii".

Pentru activarea programului Heineken Music Thirst Studio 2006, Heineken a creat o sectiune speciala pe website-ul www.heinekenmusic.ro. Rolul sau este acela de a-i tine la curent pe toti cei interesati de noutatile din aceasta competitie, dar si de a implica in program un numar cat mai mare de consumatori si specialisti din industria muzicii electronice din Romania. Website-ul contine o sectiune dedicata DJ-ilor care doresc sa se inscrie in competitie, informatii despre conceptul Heineken Music Thirst Studio, despre istoria competitiei si regulamentul complet. O inovatie pe care site-ul o aduce in programul din acest an o reprezinta votarea DJ-ilor direct pe website-ul heinekenmusic.ro, care este, practic, o platforma de votare pentru castigatorul competitiei. Utilizatorii care vor vota pe site, on-line, vor beneficia de premii atractive.

"Este un lucru bine stiut ca in general copiii nu vor sa manance produse «sanatoase» si ca mai degraba prefera dulciurile si snacksurile. Provocarea pe care a trebuit sa o rezolve campania de promovare a fost tocmai sa convinga copiii sa consume cereale dimineata si sa faca acest lucru cu placere, nu fortati de parinti. Site-ul crantz.ro, pe langa prezentarea intregii povesti si a gamei de produse mai contine si jocuri online (advergames) - gama de produse Captain Crantz fiind unul din putinele branduri din Romania care a apelat la acest mijloc de promovare. Jocurile au generat cresterea rapida a numarului de vizitatori ai site-ului, care majoritatea au devenit si consumatori fideli ai produselor.

Au fost derulate inclusiv concursuri cu premii pentru cei mici, iar in interiorul fiecarei pungi de cereale au fost introduse mascote cu eroii povestii (gen figuri de puzzle, 10% dintre ele fiind magnetice - de pus pe frigider)" Dorin Boerescu

PE NET
"Strategia Heineken este de a folosi intr-o masura cat mai mare comunicarea online, avand in vedere ca ne adresam unui consumator educat care foloseste internetul ca mijloc de informare si de comunicare curenta. Din experienta celorlalte tari europene stim ce amploare a luat comunicarea pe internet, care a devenit rapid parte a vietii de zi cu zi a consumatorilor. Estimam o dezvoltare asemanatoare si in Romania, mai ales ca romanii adopta mult mai usor ultimele tendinte in materie de tehnologie, muzica, entertainment. Este adevarat ca am adus in Romania know-how si exemple internationale, insa ele au functionat doar ca baza pentru realizarea unor instrumente noi, creative. Iar acest lucru se datoreaza in mare parte talentului si creativitatii cu care sunt inzestrati romanii. Si nu de putine ori materialele concepute in Romania devin un exemplu pentru alte tari"
  • Ilko Kwast - Group Brand Manager Heineken
  • INTERACTIV
    "Site-ul www.DownloadChristina.com este construit in asa fel incat sa usureze interactiunea utilizatorilor cu continutul multimedia prezent pe site, si implicit cu vedeta pop. Pe langa Christina, principala atractie a site-ului este concursul ce are drept premii telefone Sony Ericsson incarcate cu imagini si tonuri de apel cu vocea Christinei, precum si obiecte semnate in original de vedeta internationala. In alte sectiuni ale site-ului, fanii Christinei pot descarca wallpapere si screensavere cu cantareata lor preferata in ipostaze inedite. Pe site exista si o sectiune dedicata utilizatorilor de telefoane mobile. Vizitatorii pot trimite un SMS de pe site, primind astfel, direct pe telefonul lor mobil, o adresa de wap care le permite sa descarce cu mai mare usurinta tonuri de apel gratuite, wallpapere si multe alte surprize pregatite special pentru ei de Pepsi si Christina Aguilera"
  • Dana Iordache - Senior Brand Manager PepsiCo
  • PROFIL
    "Internetul intra in categoria «mediilor calde». Utilizatorul depune efort cand viziteaza diverse site-uri. Se implica. E vorba de o experienta personala, similara cu lectura presei scrise. Televiziunea si Radio sunt «medii reci». Insa poate cea mai importanta caracteristica a internetului este interactivitatea, element pe care nici un alt mediu nu il ofera. Utilizatorul roman cauta pe internet sa se informeze si sa se distreze. Este activ, entuziast si stie cu exactitate ce cauta cand navigheaza. Despre ce cauta utilizatorul roman de internet mi-am adus aminte ca acum 2 ani exista un mit legat de mediul online romanesc. Se spunea ca romanii cauta pe internet doar pornografie, muzica, jocuri, Anda Adam, Brad Pitt. Insa un studiu Boom (2003) arata inca de pe atunci ca 53% dintre utilizatori cautau stiri, 34%, locuri de munca, 43% cautau informatii despre computere/internet si informatii despre servicii si produse intr-un procent de 53%.
  • Dragos Dehelean - director general Selenis
  • ×
    Subiecte în articol: romania online sufletul comertului heineken