Avionul-cargou AN-32 care s-a prăbuşit vineri seara pe aeroportul din Chişinău, catastrofă în urma căreia şi-au pierdut viaţa cei opt membri ai echipajului, avea la bord o cantitate mare de ulei şi a explodat la aterizare, după ce a atins cu aripile pilonii de la marginea pistei.
Avionul-cargou AN-32 care s-a prăbuşit vineri seara pe aeroportul din Chişinău, catastrofă în urma căreia şi-au pierdut viaţa cei opt membri ai echipajului, avea la bord o cantitate mare de ulei şi a explodat la aterizare, după ce a atins cu aripile pilonii de la marginea pistei.
GREŞEALĂ DE PILOTAJ. Avionul aparţinea companiei sudaneze Kata Air Transport şi s-a prăbuşit vineri seara, la ora 22.15, pe aeroportul internaţional Chişinău, fiind prima catastrofă aviatică de acest gen care se înregistrează pe aeroportul capitalei moldovene. Echipajul era format din trei cetăţeni moldoveni şi cinci ucraineni. Potrivit BASA-press, pînă sîmbătă la ora 8.00 fuseseră depistate şapte cadavre şi continuau operaţiunile pentru recuperarea celui de-al optulea. Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Afacerilor Interne, avionul transporta 2,3 tone de ulei şi efectua o cursă zborul pe ruta Chişinău - Khartoum (Sudan), avînd prevăzută o escală în Antalia (Turcia). Avionul decolase la ora 22.00, dar imediat după desprinderea de sol echipajul a raportat o defecţiune. Potrivit agenţiei Info-Prim Neo, aeronava a încercat să efectueze un viraj deasupra comunei Băcioi şi să aterizeze pe pista de decolare-aterizare a aeroportului vechi, dar a atins cu aripa piloanele de pe marginea pistei, s-a aprins şi a explodat. Potrivit BASA-press, după raportarea defecţiunii, comandantul aeronavei a decis să se întoarcă la aeroport şi la ora 22:13 dispecerul de la turnul de control a permis aterizarea. Aeronava a explodat la manevra de aterizare, după ce a atins cu aripa obiectele de navigaţie aflate la capătul pistei. A izbucnit un incendiu care a fost stins după circa trei ore cu ajutorul a nouă autospeciale. Avionul devenise o grămadă de metal topit, iar cadavrele recuperate sunt carbonizate. La operaţiuni au participat 86 de membri ai serviciului de protecţie civilă şi pentru situaţii excepţionale din cadrul Ministerului de Interne.
DE CE SIS? Info-Prim Neo susţine că la locul accidentului au venit preşedintele Vladimir Voronin, primarul capitalei, Dorin Chirtoacă, reprezentanţi ai SIS (serviciile de informaţii), MAI, Departamentului pentru Situaţii Excepţionale.Ultima catastrofă aviatică în care au murit cetăţeni moldoveni s-a petrecut la 9 ianuarie 2007, cînd un avion AN-26 al companiei aeriene moldovene Aeriantur-M care decolase din Turcia şi efectua o cursă charter avînd la bord 35 de persoane, s-a prăbuşit în apropiere de Balad, în Irak, în condiţii de vizibilitate redusă. Accidentul s-a soldat cu moartea a cinci membri ai echipajului - cetăţeni moldoveni - şi a 29 de pasageri de origine turcă.