Elon Musk a spus că se așteaptă ca Tesla să fie gata să primească comenzi pentru robot în trei până la cinci ani și a descris un efort de dezvoltare a produsului pe parcursul unui deceniu sau mai mult, cea mai detaliată viziune pe care a oferit-o până acum despre o afacere, despre care a spus că ar putea fi mai mare decât veniturile Tesla din vehicule electrice.
Demersul Tesla de a proiecta și construi roboți pentru piața de masă, care ar urma să fie testați și prin locuri de muncă în fabricile sale, o diferențiază de alți producători care au experimentat cu roboți umanoizi.
Dezvăluirea așteptată cu nerăbdare a prototipurilor de roboți la biroul Tesla din Palo Alto, California, a făcut parte, de asemenea, din ceea ce Musk a descris ca fiind un efort pentru ca Tesla să fie văzută ca un lider în domenii precum inteligența artificială, nu doar ca o companie care produce „mașini mișto”.
Un robot experimental de testare despre care Tesla a spus că a fost dezvoltat în februarie a ieșit vineri pentru a saluta mulțimea, iar Tesla a prezentat un videoclip în care acesta efectua sarcini simple, cum ar fi udarea plantelor, transportarea de cutii și ridicarea de bare metalice la o stație de producție de la fabrica din California a companiei.
Dar unul actual, mai simplificat, despre care Musk a spus că este mai aproape de ceea ce spera să pună în producție, a trebuit să fie scos pe o platformă și a făcut un salut lent mulțimii. Musk a numit-o Optimus și a spus că va fi capabilă să meargă în câteva săptămâni.
„Mai sunt încă multe de făcut pentru a-l rafina pe Optimus și pentru a-l dovedi”, a spus Musk, adăugând ulterior: „Cred că Optimus va fi incredibil peste cinci sau zece ani, ca și cum ar fi uluitor”.
El a spus că roboților umanoizi existenți „le lipsește un creier” - și capacitatea de a rezolva probleme pe cont propriu. În schimb, a spus el, Optimus va fi un „robot extrem de capabil” pe care Tesla va urmări să îl producă cu milioanele.
Alți producători de automobile, inclusiv Toyota Motor (7203.T) și Honda Motor (7267.T), au dezvoltat prototipuri de roboți umanoizi capabili să facă lucruri complicate, cum ar fi să arunce coș la baschet, iar roboții de producție de la ABB și alții sunt un pilon de bază al producției auto.
Dar Tesla este singura care a reușit să promoveze oportunitatea de piață pentru un robot de masă care ar putea fi utilizat și în activitatea din fabrică.
Următoarea generație a robotului Tesla va folosi componente proiectate de Tesla, inclusiv un pachet de baterii de 2,3 kWh purtat în trunchi, un sistem de cipuri și actuatori pentru a-i acționa membrele. Robotul este proiectat să cântărească 73 kg.
Inginerii Tesla, care, la fel ca Musk, purtau cu toții tricouri negre cu o imagine a unor mâini robotice metalice care făceau o formă de inimă, au descris modul în care au dezvoltat caracteristicile robotului - inclusiv în domenii precum modul în care se mișcă degetele - cu accent pe reducerea costurilor de producție.
„Încercăm să urmărim obiectivul de a avea calea cea mai rapidă către un robot util care poate fi fabricat în volum”, a declarat Musk.
Dezvoltând o afacere în domeniul roboticii, a spus Musk, Tesla schimbă termenii unei declarații de misiune bine cunoscute care a devenit parte din atracția sa pentru investitori și activiștii pentru climă, angajându-se să „accelereze tranziția lumii către energia durabilă”.
„Optimus nu este în linie directă cu accelerarea energiei durabile”, a spus Musk. „Cred că misiunea se lărgește oarecum odată cu apariția lui Optimus la a face ca viitorul să fie grozav”.
Multe reacții de pe Twitter au fost pozitive, concentrându-se pe rapiditatea efortului de dezvoltare al Tesla începând cu luna august a anului trecut, când compania și-a anunțat proiectul cu o cascadorie în care o persoană într-un costum alb a simulat un robot umanoid.
Henri Ben Amor, profesor de robotică la Universitatea de Stat din Arizona, a declarat că ținta de preț a lui Musk, de 20.000 de dolari, este o „propunere bună”, deoarece costurile actuale sunt de aproximativ 100.000 de dolari pentru roboții umanoizi.
„Există o oarecare discrepanță între un fel de ambiție și ceea ce au prezentat”, a spus el. „Când vine vorba de dexteritate, viteză, capacitatea de a merge într-un mod stabil și așa mai departe, mai este încă mult de lucru”.
Aaron Johnson, profesor de inginerie mecanică la Universitatea Carnegie Mellon, a declarat, de asemenea, că necesitatea robotului este discutabilă.
(sursa: Mediafax)