x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Ştiinţă E-mail-urile poluează la greu

E-mail-urile poluează la greu

de Gabriela Antoniu    |    17 Iul 2011   •   21:00

Un studiu efectuat de Agentia Franceza pentru Mediu si Controlul Energiei arata ca trimiterea de e-mail-uri polueaza mult mai mult decat se banuia, dat fiind faptul ca opt mesaje electronice produc tot atat dioxid de carbon cat emana o masina dupa un kilometru parcurs, relateaza cellulare-magazine.it, citat de ziare.com.

Este vorba despre un impact foarte mare asupra mediului, daca se considera ca in fiecare zi se trimit 250 de miliarde de e-mail-uri.

Fiecare megabit de corespondenta electronica produce 19 grame de dioxid de carbon, din cauza diferitelor servere si computere care trebuie alimentate in momentul tri­miterii unui e-mail. Mai mult, cu cat e-mail-lul este mai "greu", cu atat este mai poluant: trimiterea catre zece adrese multiplica de patru ori producerea de CO2. Avand in vedere ca studiul a fost efectuat in Franta, se estimeaza ca un francez produce aproximativ 13,6 tone de CO2 pe an, in urma e-mail-urilor trimise si pri­mite, mai arata sursa citata.

Un alt studiu prezentat acum trei luni de Centrul Interprofesional de Studii asupra Poluarii Atmosferice si citat de antena3.ro arata ca barbatii din Franta emit 39,3 kilograme de dioxid de carbon pe zi, in timp ce femeile nu emit decat 32,3 kilograme, ceea ce presupune o diferenta zilnica de 7 kilograme intre cele doua sexe. Acest lucru este determinat, potri­vit cercetatorilor, de diferentele semnificative de comportament sau obiceiuri ale celor doua sexe. Rezultatele obtinute de specialistii francezi vin sa le completeze pe cele ale unui alt studiu realizat in 2009 si publicat de Institutul de Cercetari suedez, FOI, ale carui rezultate au demonstrat ca in Suedia, Germania, Grecia si Norvegia, barbatii sunt mai "energofagi" si, in consecinta, mai "poluanti". De exemplu, barbatii mananca mai multa carne, iar consumul, in restaurante, de alcool si tutun, este cu 30% mai mare decat cel al femeilor. Diferente semnificative se intalnesc si in cazul transportului, deoarece barbatii consuma mult mai mult pentru masina lor, in comparatie cu femeile, fie pe benzina sau pe reparatii.

×
Subiecte în articol: stiinta