Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Explozia FECUNDAŢIEI, filmată ÎN PREMIERĂ! Fenomenul SPECTACULOS a fost surprins de cercetătorii americani (VIDEO)

18 Dec 2014   •   12:33

Fenomen incredibil surprins de cercetătorii americani de la Northwestern University. Oamenii de ştiinţă au filmat, în premieră, cu ajutorul unor tehnici speciale, momentul concepţiei, atunci când un spermatozoid fertilizează un ovul!

Savanţii au observat că literalmente "sar scântei" în momentul fertilizării, fenomenul fiind însoţit de ţâşnirea a miliarde de atomi de zinc. Cercetătorii spun că descoperirea ar putea avea implicaţii foarte importante pentru tratarea infertilităţii.

Variaţiile nivelului de zinc joacă un rol esenţial în reglarea proceselor biochimice legate de fertilizarea ovulului.  Potrivit oamenilor de ştiinţă, ovulul conţine aproape 8000 de compartimente speciale pentru stocarea acestui element, fiecare compartiment conţinând aproximativ un milion de atomi de zinc. Aceştia sunt eliberaţi simultan, în mod coordonat, în patru sau cinci runde, când ovulul este gata de fertilizare, în timpul fecundaţiei şi puţin după aceea. Eliberarea atomilor de zinc este un proces esenţial pentru începerea formării embrionului în următoarele două ore de după fecundare.

"Nivelul de zinc eliberat de un ovul ne poate ajuta să identificăm ovulul care are o calitate foarte bună, lucru pe care în acest moment nu îl putem face", a declarat Teresa Woodruf, unul dintre autorii studiului. Astfel, dacă sunt identificate de la început cele mai bune ovule, ar fi poate necesară transferarea unui număr mai mic de embrioni în cursul tratamentelor de fertilitate.

Mai multe amanunte pe www.3dots.ro