Copiii pot începe să proceseze şi să înţeleagă informaţii încă din faza intrauterină, relevă cercetători de la Facultatea de medicină din cadrul Universităţii din Florida, într-un studiu publicat recent în revista Infant Behavior and Development.
Studii anterioare arătau că procesul de învăţare începe imediat după naştere. Acum, s-a descoperit că acest lucru se întâmplă mult mai devreme, în timpul celei de-a 34-a săptămâni de sarcină, când s-a dovedit că fătul este capabil să asimileze concepte noi, relatează www.scienceworldreport.com.
'Vocea mamei este sursa predominantă de stimulare senzorială în dezvoltarea fătului', a explicat Charlene Krueger, cercetător şi profesor la Universitatea din Florida, care a participat la studiu. Această cercetare evidenţiază cât de complex este fătul în cel de-al treilea trimestru de sarcină şi sugerează că vocea mamei este implicată în dezvoltarea timpurie a învăţării şi capacităţii de memorare. Acest lucru ar putea afecta modul în care abordăm îngrijirea şi stimularea copilului prematur, a rezumat cercetătoarea
În cadrul acestui studiu, cercetătorii au examinat 32 de femei gravide, vorbitoare native de limba engleză. Tuturor participantelor li s-a cerut să recite de trei ori o rimă de 15 secunde, de două ori pe zi, din săptămâna a 28-a până în săptămâna a 34-a. Cercetătorii au studiat orice semne de învăţare, în special în timpul săptămânilor a 28-a, a 32-a, a 33-a şi a 43-a de sarcină, prin măsurarea ritmului cardiac al copiilor, în timp ce ascultau o înregistrare a rimei respective, recitată de o altă femeie. Un ritm cardiac lent ar fi un semn de învăţare, potrivit cercetătorilor. Ei au efectuat experimentul şi pe al doilea grup de fetuşi care au auzit o rimă diferită, înregistrată cu vocea unei femei străine.
Rezultatele au arătat că până în săptămâna a 34-a, fetuşii care au ascultat aceeaşi rimă ca aceea recitată de mama lor au avut un ritm cardiac uşor mai lent decât grupul de control, la care acest ritm a fost vizibil din săptămâna a 34-a până în săptămâna a 38-a. Mai mult, până în săptămâna a 38-a, fetuşii care au auzit aceeaşi rimă ca a mamei, dar recitată de o alră femeie au avut o încetinire a ritmului cardiac mai marcată şi mai susţinută. Cu toate acestea, cei care au ascultat o rimă diferită auzită prin vocea unei străine au avut un ritm cardiac rapid.
'Acest studiu ne-a ajutat să înţelegem mai multe despre modul în care un făt poate învăţa un fragment de exprimare şi dacă acest fragment ar putea fi amintit câteva săptămâni mai târziu, chiar şi fără a-l auzi zilnic', a explicat Krueger pentru agenţia Reuters. 'Acest lucru ar putea avea implicaţii pentru copiii care sunt născuţi prematur, înainte de a 37-a săptămână de sarcină, în ceea ce priveşte impactul pe care o intervenţie precum vocea mamei lor l-ar putea avea pentru a se obţine rezultate mai bune la această categorie de copii cu risc ridicat'. (Agerpres)