Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Indienii au ajuns în Australia cu 4.000 de ani înaintea europenilor, arată un studiu genetic

16 Ian 2013   •   07:24

Un studiu genetic a arătat că strămoşii indienilor de azi au ajuns în Australia cu 4.000 de ani înainte ca acest continent să fie descoperit şi colonizat de europeni. Se crede că primii oameni au ajuns în Australia acum 40.000 de ani, după o lungă migraţie din Africa, urmând traseul coastelor peninsulei arabe şi indiene, de unde au făcut călătoria spre Australia.

Până acum, oamenii de ştiinţă au crezut că arborigenii australieni au rămas vreme de 40.000 de ani izolaţi de alte populaţii, până la venirea europenilor, în secolul 18.

Însă un studiu genetic, efectuat pe mai mult de 300 de arborigeni, indieni şi locuitori din Papua Noua Guinee a indicat un "transfer semnificativ de gene" ale indienilor către populaţia arborigenă.

Amestecul dintre strămoşii indienilor şi arborigeni a avut loc în urmă cu aproximativ 4.230 de ani, sau cu 141 de generaţii în urmă.

Coordonatoarea studiului, Irina Pugach, de la Institutul Max Planck de Antropologie din Leipzig, Germania, spune că sosirea indienilor în Australia a avut loc în perioada numită Halocen, perioadă în care arheologii au constatat multe schimbări în stilul de viaţă al arborigenilor.

"A existat o schimbare subită în procesarea plantelor şi a tehnologiei uneltelor de piatră. În plus, din aceeaşi perioadă datează şi primele fosile de câini Dingo", a declarat Irina Pugach.

"Cum aceste schimbări coincid cu transferul genetic din partea indienilor, este posibil ca noile tehnologii să aibă drept cauză această migraţie", a adăugat aceasta.

Studiul ADN-ului recoltat de la arborigeni arată că 10% din markerii genetici sunt de provenienţă indiană, ceea ce sugerează că împerecherile dintre indieni şi arborigeni au fost destul de frecvente.

Cercetătorii merg pe două ipoteze. Una ar fi un val de migratori indieni, care s-a stabilit în Australia şi a fost asimilat, a doua fiind varianta unor comercianţi indieni, care stăpâneau tehnica navigaţiei suficient de bine pentru a face drumuri repetate spre continentul australian.

Subiecte în articol: arborigeni indieni halocen adn studiu genetic