Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Premiul Nobel pentru Medicină a fost acordat unui genetician care a descoperit genomurile hominizilor dispăruți

03 Oct 2022   •   13:45

Geneticianul suedez Svante Pääbo a primit premiul Nobel pentru Medicină pe 2022 datorită "descoperirilor sale privind genomurile hominizilor dispăruți și evoluției rasei umane".

Comitetul Nobel a declarat că acesta "a realizat ceva aparent imposibil" atunci când a secvențiat primul genom al omului de Neanderthal și a descoperit că Homo sapiens s-a încrucișat cu neanderthalienii, notează CNN.

Dovezile descoperirii sale au apărut pentru prima dată în 2010, după ce Svante Pääbo a fost pionier al metodelor de extragere, secvențiere și analiză a ADN-ului antic din oasele oamenilor de Neanderthal.

Datorită muncii sale, oamenii de știință pot compara genomul de Neanderthal cu înregistrările genetice ale oamenilor de astăzi.

Subiecte în articol: nobel medicina neanderthal svante paabo