Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Reuşită EXTRAORDINARĂ: Pentru prima dată, oamenii de ştiinţă au regenerat un organ întreg!

09 Apr 2014   •   13:27

Medicina regenerativă este un domeniu incitant de studiu, ce implică reînnoirea ţesuturilor corpului şi, astfel, extinderea duratei de funcţionare a organelor dincolo de limita lor obişnuită.

Recent, s-a înregistrat un progres important în acest domeniu: pentru prima dată, într-un studiu pe animale de laborator, oamenii de ştiinţă au reuşit să regenereze un întreg organ – timusul, o structură cu rol important în imunitate.

Abordări precedente în medicina regenerativă vizau utilizarea celulelor stem, ce putea fi determinate să se transforme în orice alt tip de celule, reînnoind astfel ţesuturile.

Dar cercetătorii de la Universitatea din Edinburgh, Marea Britanie, au reuşit să regenereze timusul şoarecilor printr-o nouă metodă, stimulând celulele timusului să producă în cantităţi mai mari o proteină numitp FOXN1; aceasta este un factor de transcripţie (un „întrerupător” molecular care activează anumite gene) şi poate determina timusul să redevină mai activ.

Stimularea a fost realizată prin administrarea unui medicament numit tamoxifen, utilizat în prezent în tratarea cancerului de sân. Rezultatele cercetărilor au fost publicate în jurnalul Development.

Citeşte mai mult aici