Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Specii noi în Australia

Specii noi în Australia

17 Ian 2009   •   00:00

Oamenii de ştiinţă americani şi australieni au anunţat descoperirea, în largul Australiei, a unor noi specii de animale.

Cercetătorii au găsit aici ascidii carnivore (care trăiesc la adâncimi de aproximativ 4.000 de metri), arici, bureţi şi păienjeni de mare, anemone de mare cu pete violete, crustacee, corali fosilizaţi de mai bine de 10.000 de ani etc. Unele animale au fost găsite la adâncimi foarte mari, neexplorate până acum de alţi specialişti; pentru a ajunge la aceste adâncimi a fost folosit un robot submersibil, de mărimea unui autoturism, botezat Jason, a declarat Ron Thresher, coordonatorul expediţiei. Unul dintre scopurile declarate de la bun început de membrii expediţiei a constat în colectarea de date despre efectele încălzirii climei asupra vieţii marine. Au fost prelevate eşantioane care pot furniza informaţii despre evoluţia climei din trecut şi ajută la ajustarea modelelor previzionare ce încearcă să definească efectele viitoare ale încălzirii climei. Într-o primă fază, cercetătorii au observat un lucru deja cunoscut – faptul că aciditatea tot mai crescută a oceanelor ar putea fi responsabilă de moartea coralilor. Încălzirea globală generează o creştere a temperaturii oceanelor, dar sporeşte şi aciditatea acestor ape.
Potrivit unui raport al ONU din 2007, Marea barieră de corali din Australia, cel mai mare organism viu al planetei, aflat în patrimoniul UNESCO, ar putea fi distrus în următoarele decenii din cauza efectelor încălzirii globale.

Subiecte în articol: exclusiv online