x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Business - Românii au mărit diagonala

Business - Românii au mărit diagonala

de Alexandru Radescu    |    02 Apr 2008   •   00:00
Business - Românii au mărit diagonala

Pentru 2008 se aşteaptă o dublare a vânzărilor de televizoare LCD, comparativ cu anul trecut. Românii au trecut la LCD-uri cu diagonale de 32 inci, de la 26 inci în 2007, în timp ce la plasme au “sărit” la 42 inci de la 37 inci anul trecut.

Pentru 2008 se aşteaptă o dublare a vânzărilor de televizoare LCD, comparativ cu anul trecut. Românii au trecut la LCD-uri cu diagonale de 32 inci, de la 26 inci în 2007, în timp ce la plasme au “sărit” la 42 inci de la 37 inci anul trecut.

 

 

Scăderea preţurilor precum şi desfăşurarea, în acest an, a două mari evenimente sportive (Europenele de fotbal şi Olimpiada de la Beijing) i-au fericit pe producătorii de televizoare cu ecrane subţiri şi pe retaileri. Aceştia cred că vor avea un an bun în România, cele mai optimiste cifre ajungând la o dublare a vânzărilor de LCD-uri, respectiv 450.000 de unităţi. Valoarea acestui segment de business ar putea atinge pragul de 300 milioane de euro. De altfel, pentru primul trimestru al anului, majoritatea jucătorilor de piaţă au înregistrat creşteri masive la vânzări. Astfel, un plus de 350% la LG, 70% la Philips, 65% la Panasonic (LCD+plasmă), 300% la Flamingo şi eMAG. Trebuie menţionat şi faptul că în 2007 s-a înregistrat şi o scădere a preţurilor la LCD-uri, procente cuprinse între 20% şi 30%. Ieftinirile vor continua şi în acest an, spun reprezentanţii retailer-ilor.

 

 

Ecrane mai mari. Potrivit reprezentanţilor Panasonic, anul trecut în categoria televizoarelor cu plasmă cele mai bine vandute, diagonala a fost cea de 37 inci (94 cm), iar în primele luni din 2008 s-a înregistrat o creştere puternică a diagonalei de 42 inci (106cm). În ceea ce priveşte LCD-urile, se observă aceeaşi tendinţă: dacă în 2007 cea mai cumpărată a fost cea de 26 inci (66 cm), anul acesta diagonala de 32 inci (81 cm) este în fruntea vânzărilor. Pentru LG, cele mai bine vândute modele de LCD-uri sunt LC41, LC51, în timp ce pentru Philips modelele cu diagonală de 32 inci. De altfel, LCD-urile cu diagonala de 32 inci sunt cele mai căutate, atât la eMAG, cât şi la Flamingo.

 

Tehnic. În afară de diagonală, clienţii mai caută şi alte detalii: contrast mare şi intrare HDMI(High-Definition Multimedia Interface), dar se manifestă şi o orientare către televizoarele full HD. Potrivit reprezentanţilor eMAG, o dată cu creşterea vânzărilor de LCD-uri s-au generat creşteri ale vânzărilor de produse Home cinema, clienţii fiind în căutarea unor soluţii care să le ofere simultan imagini şi sunet de calitate.

 

alex.radescu@jurnalul.ro

 

 

 

Plasmă/LCD

 

 

Deşi creşterea valorică şi cantitativă în cazul plasmelor nu a fost aceeaşi ca în cazul LCD-urilor, şi pe acest segment s-a manifestat o ascensiune, estimându-se 50.000 de unităţi pentru 2008. Diagonala ecranului se alege în funcţie de locul amplasării şi de distanţa optimă de vizionare. Dacă la LCD se calculează înmulţind înălţimea ecranului cu 5, la plasmă distanţa rezultă din înmulţirea înălţimii ecranului cu 3. Diferenţele rezultă din tehnologiile diferite de fabricare şi redare a imaginii, plasma fiind mult mai puţin “dăunătoare” ochilor. Protecţia ecranului este foarte importantă. Daca aveţi copii mici sau va jucaţi des cu o consolă Wii, atunci aveţi nevoie de un ecran care să reziste la lovituri. Ecranul LCD este extrem de sensibil spre deosebire de un ecran cu plasmă care este protejat de un cristal rezistent.

×
Subiecte în articol: IT inci