x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Câte telefoane mobile s-au vândut în România, care e procentul smartphone şi care sunt estimările pentru 2013

Câte telefoane mobile s-au vândut în România, care e procentul smartphone şi care sunt estimările pentru 2013

de Alexandru Radescu    |    19 Feb 2013   •   18:59
Câte telefoane mobile s-au vândut în România, care e procentul smartphone şi care sunt estimările pentru 2013
Sursa foto: Thinkstock

Din informaţiile obţinute de la operatorii mobili, piaţa din România a “înghiţit” anul trecut până la 3 milioane de telefoane mobile, creşterea pieţei (în valoare şi volum) datorându-se cererii crescute de smartphone-uri.

“Pentru 2012, potrivit unor studii ale companiilor de cercetare, estimăm piaţa de terminale la 3 milioane de unităţi. În ceea ce priveşte smartphone-urile, acestea reprezintă aproximativ 25% din numărul total de unităţi”, a declarat pentru Jurnalul Naţional Andrei Oltei, Manager, Terminals, Portfolio and Planning, Vodafone România. Cifrele nu diferă foarte mult în calculele altui jucător de pe piaţă.

“Estimăm că s-au vândut aproximativ 2,9 milioane de terminale pe piaţa din România, dintre care 30% smartphone-uri. Pentru acest an, estimăm că vânzările înregistrate vor fi similare cu cele din 2012 şi singura diferenţă va fi o creştere cu peste 10% a vânzărilor de smartphone-uri, comparativ cu anul anterior, având în vedere că din ce în ce mai mulţi consumatori aleg un smartphone în locul unui telefon mobil clasic”, ne-au precizat reprezentanţii Cosmote&Germanos.

Scăderea preţului mediu nesubvenţionat
Optimismul legat de creşterea vânzărilor smartphone este susţinut şi de producătorii de terminale, aceştia bazându-se foarte mult pe noile servicii 4G.
“Pentru 2013, estimăm că smartphone-urile vor reprezenta 30-40% din volumul total al telefoanelor vândute în piaţă, accelerare datorată şi lansării serviciilor 4G”, a declarat pentru Jurnalul Naţional Larissa Zota, Key Account Manager-Romania la Sony Mobile.

Deşi încă nu există oferte comerciale LTE care să includă smartphone-uri, operatorii pregătesc primele astfel de lansări pentru săptămânile următoare.
În condiţiile unei prognozate creşteri a vânzărilor smartphone, pe piaţă se vorbeşte şi de o scădere a preţului mediu per produs.

“În cazul terminalelor smartphone, preţul mediu nesubvenţionat a fost de aproximativ 250 euro/unitate, dar estimăm că acesta va scădea în 2013 din cauza ofertelor mai agresive în segmentul de smartphone-uri entry level, acolo unde se vor poziţiona şi principalele modele (care fac volume importante) ale tuturor producătorilor”, a  arătat oficialul Sony Mobile.

Mai multe terminale sub brandul operatorilor
În ceea ce priveşte smartphone-urile vândute sub brand-ul operatorilor, procentul acestora variază de la 5% (la Cosmote) până la 15% (Vodafone), mizându-se pe o creştere a acestei nişe din piaţă.”Procentul de smartphone-uri sub brand propriu este în creştere de la an la an, pe măsură ce clienţii se conving de raportul calitate-preţ, iar pentru 2013 estimăm că aceste smartphone-uri vor fi în top 3 vânzări din categoria lor”, ne-au precizat reprezentanţii Orange România.

Potrivit raportului GfK România, valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri a crescut cu 23.7% în ultimul trimestru al anului trecut, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011, însumând 75 milioane de euro. Anul 2012 a înregistrat un plus de 9%, pentru smartphone-uri, comparativ cu anul anterior, pe o piaţă totală de 209 milioane euro.

×
Subiecte în articol: smartphone