Maşina nu scapă tentaţiei consumatorului modern de a se înconjura de... entertainment oriunde se duce. Nu e vorba de o arhivă muzicală şi boxe puternice, ci de tehnologii complexe.
Maşina nu scapă tentaţiei consumatorului modern de a se înconjura de... entertainment oriunde se duce. Nu e vorba de o arhivă muzicală şi boxe puternice, ci de tehnologii complexe.
Cercetătorii europeni au conceput un computer de bord special care să se comporte ca un integrator al tuturor noilor dispozitive tehnologice destinate echipării maşinilor sau care sînt pur şi simplu utilizate de şoferi în timp ce conduc: de la GPS-uri, sisteme inteligente de navigaţie, pînă la telefoane mobile, playere muzicale sau alte sisteme de entertainment. Noua interfaţă gestionează mai eficient cantitatea tot mai mare de informaţie de care dispune un şofer în zilele noastre, informaţii care ar putea deveni şi un obstacol în calea concentrării acestuia dacă nu sînt tratate şi prezentate corespunzător. Sistemul AIDE reprezintă o interfaţă care setează priorităţile pe care ar trebui să le aibă un şofer în funcţie de condiţiile de trafic, potrivit ICT Results. Exemple ale funcţionării acestui sistem pornesc de la emiterea de avertismente în momentul în care şoferul este neatent, pînă la suspendarea apelurilor telefonice atunci cînd se apropie o intersecţie dificilă, care necesită mai multă atenţie din partea acestuia.
GPS pe parbriz
O altă modalitate inedită de prezentare a informaţiilor, de data aceasta furnizate de un sistem GPS, a fost testată de Asus. Inginerii taiwanezi lucrează la un proiect care urmăreşte afişarea datelor furnizate direct pe parbriz. Acest nou pas către digitalizarea maşinilor trebuie însă calculat cu grijă, pentru că trebuie să se găsească modalitatea prin care şoferul să nu fie distras de la ocupaţia principală, şofatul.
Un alt exemplu de sistem modern de entertainment pentru maşină este noul produs al Audi, Interfaţa Multi Media (MMI). Acesta permite un control intuitiv al iPod-ului, playerelor muzicale în general, al CD-urilor, dar reprezintă şi o soluţie alternativă la toate acestea. Este capabil să stocheze intern 4.000 de melodii, potrivit carpages.co.uk, melodii care pot fi descărcate printr-un card SD, prezintă capabilităţi de DVD şi hard drive-ul de 40 de GB conţine hărţi de navigaţie cu imagini tridimensionale. Sistemul îţi poate oferi trei rute alternative către o anumită destinaţie, indicînd-o pe cea mai economică.
Un sistem similar echipează unele modele Ford. Este vorba despre produsul Microsoft, Sync, care permite gestionarea playerelor muzicale prin simple comenzi vocale. Producătorii au planuri mari pentru această tehnologie, care vizează descărcarea de melodii sau de clipuri video direct în maşină, comunicaţii între maşini, pentru evitarea coliziunilor, toate urmînd să fie finanţate prin publicitate în maşină.
Poate să plouă...
Poate am vorbit prea mult despre maşini şi i-am neglijat pe ceilalţi participanţi la trafic, motocicliştii. Pot sta şi ei liniştiţi, “Crocodilul” a fost lansat oficial. Este vorba despre un sistem mobil de navigaţie care a atras atenţia multora încă dinainte de lansarea care a avut loc in cadrul IFA, tîrgul de electronice desfăşurat la începutul lui septembrie la Berlin. Traffic Assist 100 este cunoscut sub numele de “Crocodilul” pentru că este un sistem rezistent la apă, motocicliştii fiind primii vizaţi prin această caracteristică în ceea ce priveşte publicul ţintă. Cu 2 GB de memorie integrată, sistemul deţine date despre 42 de ţări europene, vizualizare tridimensională a terenului, şi imagini 3D ale marilor oraşe şi atracţii turistice. La acelaşi tîrg a fost anunţat planul potrivit căruia participanţii la trafic ar urma să fie informaţi de zonele aglomerate de pe şosele prin intermediul telefoanelor mobile. Proiectul se va baza pe monitorizarea locaţiei telefoanelor mobile, care, dacă vor fi pentru mult timp situate în aceeaşi zonă vor indica o şosea aglomerată. La acest proiect vor participa operatori de telefonie mobilă.