Angajaţii europeni ignoră restricţiile referitoare la folosirea aplicaţiilor de mesagerie şi a reţelelor sociale impuse la locul de muncă, arată un studiu realizat în rândul a 4.500 de persoane.
Cercetarea People-Inspired Security arată că doi din cinci angajaţi (40%) care lucrează în birouri au accesul restricţionat sau nu au acces deloc la reţeaua de socializare Facebook. Cu toate acestea, unul din trei angajaţi din Marea Britanie (32%) care are accesul restricţionat la celebra reţea de socializare, continuă să o folosească şi în timpul programului de muncă. În plus, o treime dintre ei recunoaşte că foloseşte aplicaţii de stocare a datelor de tip cloud (31%), aplicaţii de mesagerie şi telefonie (31%), streaming video (28%) şi Twitter (27%) la locul de muncă. Angajaţii care au participat la studiu au declarat că au ignorat restricţiile impuse de compania la care lucrează sau că au folosit dispozitivele mobile personale pentru a evita aceste restricţii.
Studiul sugerează faptul că restricţiile aplicate de companiile europene în legătură cu folosirea Internetului sunt influenţate de faptul că acestea nu au încredere în angajaţii lor. Această neîncredere se dovedeşte a fi adevărată având în vedere că doar jumătate dintre cei care au participat la studiu (51%) au declarat că superiorii lor le permit accesul nelimitat la internet şi tehnologie, în timp ce 17% au declarat că superiorul lor aplică astfel de restricţii presupunând că angajaţii au cunoştiinţe despre tehnologie foarte scăzute sau chiar absente.
„Zilele în care angajaţii se mulţumeau să respecte regulile şi indicaţiile fără a pune alte întrebări, au apus. Încrederea, transparenţa în comunicare şi atmosfera plăcută la locul de muncă sunt mult mai importante şi eficiente în construirea unor relaţii de durată, atât profesionale, cât şi personale. Interzicerea tehnologiei şi a site-urilor de socializare la locul de muncă are, de multe ori, efectul opus celui dorit. Încrederea trebuie să fie bilaterala. Cel mai bun lucru pe care marile companii îl pot face este să observe felul în care angajaţii lor lucrează cel mai bine, iar apoi să găsească o modalitate de a integra acest comportament la locul de muncă”, a declarat Dr. Dimitrios Tsivrikos, Consumer and Business Psychologist în cadrul Universităţii College London.
Alte rezultate ale cercetării arată că: