Magazinul online eMAG.ro a avut anul trecut o cifra de afaceri de 145 milioane de euro, in crestere cu 42% fata de anul precedent. La finele anului trecut, eMAG avea o cota de 70,1% din piata online de produse electronice si IT, care a insumat 207 milioane de euro, de la 70,8% in 2010, potrivit datelor companiei.
"Anul 2011 a fost anul revenirii pe crestere a vanzarilor, iar jumatate din crestere a fost adusa proactiv de noi. Un alt lucru interesant in 2011 este schimbarea comportamentului de cumparare: nu te mai poti lauda la televizor cu cele mai mici preturi sau cele mai bune servicii, clientii au invatat sa compare, sa verifice si sa aleaga", a declarat azi directorul general al eMAG.ro, Iulian Stanciu, intr-o conferinta de presa.
Potrivit acestuia, eMAG.ro a vandut 25% din laptopurile comercializate in Romania la nivelul anului 2011.
"Noi am vandut aproape 100.000 de laptopuri, din cele 400.000 comercializate la nivel national", a mentioat Stanciu.
Anul trecut, pentru prima oara in Romania a fost organizata de anumiti retaileri “Black Friday', cu reduceri semnificative de pret pentru numeroase produse. Vanzarile totale din ziua de 25 noiembrie au reprezentat o crestere de 10 milioane de euro pentru retailul local de electronice si IT. EMAG.ro a avut 1,2 milioane de vizitatori iar clientii au facut cumparaturi in valoare de peste 8 milioane de euro cu ocazia Black Friday. "Clientii au comandat 100.000 de produse in ziua respectiva", a spus Stanciu. Conform lui Stanciu, eMAG.ro a obtinut anul trecut un profit operational de trei milioane de euro, nivel similar celui consemnat in 2010.
Potrivit oficialilor companiei, eMAG a comercializat peste 10% din televizoarele vandute in Romania, in 2011, respectiv 50.000 de unitati. In ceea ce priveste smartphone-urile, se estimeaza o piata de peste 500.000 de unitati.
In ceea ce priveste platforma Marketplace (prin intermediul careia companiile partenere isi pot comercializa produsele direct pe eMAG.ro), cartile au fost cele mai vandute produse, respectiv 66.635 de volume. “Consideram ca nu avem concurenti ci doar posibili parteneri, pentru ca oferim acces la o baza uriasa de clienti care au deja incredere sa cumpere de la noi", a precizat la randu-i Radu Apostolescu, directorul de dezvoltare al eMAG.ro.