x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Veriga slabă: 40% din incidentele reţelelor de comunicaţii, din cauze interne

Veriga slabă: 40% din incidentele reţelelor de comunicaţii, din cauze interne

de Alexandru Radescu    |    21 Iul 2014   •   14:19
Veriga slabă: 40% din incidentele reţelelor de comunicaţii, din cauze interne

253 de incidente cu impact semnificativ au afectat în anul 2013 securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, potrivit unui raport al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.

Cele mai multe conexiuni afectate de aceste incidente au fost cele de telefonie mobilă (aproape 10 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (peste 7,5 milioane de conexiuni afectate), serviciile de telefonie fixă (peste 2,3 milioane de conexiuni afectate), internet fix şi retransmisia programelor audiovizuale (mai puţin de 1 milion de conexiuni afectate).

Potrivit datelor raportate de furnizori către ANCOM, un incident cu impact semnificativ a afectat în medie aproximativ 80.000 de conexiuni, iar 80% dintre incidente au fost descoperite în momentul producerii lor. Incidentul mediu a durat 5 ore, în timp ce durata totală a incidentelor raportate pe anul 2013 este de 1.218 ore.

Aproape 40% dintre incidente au avut cauze interne furnizorilor de comunicaţii (erori de sistem software sau hardware, erori umane generate de configurarea şi operarea greşită a echipamentelor), majoritatea de peste 60% fiind însă determinate de factori externi (întreruperea alimentării cu energie electrică sau secţionarea accidentală a fibrei optice, fenomene naturale, furturi de cabluri etc.). Deşi erorile de sistem şi acţiunea unor terţe părţi sunt responsabile pentru cele mai multe incidente raportate la nivelul anului 2013 (75%), incidentele cu cea mai mare durată de rezolvare au fost provocate de fenomene naturale şi acţiuni rău-intenţionate.

89% dintre incidentele raportate ar fi putut împiedica sau perturba apelurile de urgenţă la numărul 112, dat fiind că cele mai multe dintre incidentele din 2013 au vizat serviciile de telefonie mobilă. Totuşi, utilizatorii au putut apela numărul unic pentru apeluri de urgenţă pentru că apelurile au fost preluate de alte staţii de bază din reţea, neafectate de incident sau de un alt furnizor de telefonie mobilă cu acoperire în zonă, astfel încât nu au fost înregistrate probleme în acest domeniu.

×