Angajaţii primăriilor nu cunosc procedurile privind plata electronică a documentelor şi dau dovadă de o slabă inţelegere a sistemelor de tip e-taxe (plata online a taxelor), conform unui raport comandat de Ministerul Comunicaţiilor.
Sondaj
Angajaţii primăriilor nu cunosc procedurile privind plata electronică a documentelor şi dau dovadă de o slabă inţelegere a sistemelor de tip e-taxe (plata online a taxelor), conform unui raport comandat de Ministerul Comunicaţiilor. Studiul a fost realizat de DotCommerce Romănia şi structurat pe trei categorii de respondenţi: primăriile şi/sau administraţii locale, instituţii bancare şi contribuabili (plătitorii de taxe şi impozite.
In prima categorie au fost selectate 200 de primării şi administraţii locale, la finalul perioadei de completare fiind validate 61 de răspunsuri.
Din analiza răspunsurilor valide, 77% din primării afirmă că işi doresc să implementeze sau să imbunătăţească aceste aplicaţii insă angajaţii acestora nu cunosc procedurile de semnare electronică a documentelor şi dau dovadă de o slabă inţelegere a arhitecturii sistemelor de tip e-taxe. S-a remarcat, de asemenea, absenţa unor manuale de utilizare, a unui FAQ (intrebări frecvente şi răspunsuri), Call Center, aplicaţii de tip «live help», care duc la o mai bună informare a cetăţeanului, se arată in comunicat.
Referitor la impactul asupra plăţilor taxelor şi impozitelor online in răndul contribuabililor, 76% dintre respondenţi au afirmat că deţin cel puţin un card sau au un cont deschis la o bancă din Romănia, iar 44% dintre aceştia au utilizat cardul cel puţin o dată pentru efectuarea unei plăţi online. Tipurile de servicii bancare sau non-bancare cel mai frecvent folosite pentru achitarea plăţilor curente sunt plata la ghişeu (69%) sau direct la casieriile furnizorilor (64%).