Managerul uneia din principalele firme de telecomunicaţii din Italia, Fastweb, a cerut interzicerea vânzării de abonamente clienţilor români, după o serie de fraude atribuite acestora.
"Vă recomand să nu mai vindeţi abonamente cetăţenilor români. Le spuneţi clar că nu mai pot achiziţiona abonamente Fastweb. Blocaţi vânzările către cetăţenii români!", se arată într-un mail cu caracter intern trimis în septembrie dealer-ilor Fastweb de pe întreg teritoriul Italiei, transmite site-ul Stranieriinitalia.it.
Mesajul intern a fost transmis pe 19 septembrie de Micaela Serenari, managerul Fastweb pentru zona Bologna&Romagna, tuturor dealerilor cu care colaborează.
Într-un interviu acordat agenţiei PeaceReporter, Serenari a vorbit de o directivă la nivel naţinal "pentru că au existat numeroase fraude" comise de cetăţeni români. "Numeroase persoane au cumpărat telefoane mobile, iar apoi le-au revândut. În zona Bologna există o reţea de indivizi care făceau cumpărături în aceeaşi reţea de magazine. Distrugeau cartelele SIM şi apoi vindeau telefoanele", explică Serenari, afirmând că membrii acestei reţele sunt cetăţeni români.
Poziţia oficială a companiei este însă alta. "Nu există niciun ordin de încetare a vânzărilor către cetăţenii români. Facem doar verificări privind solvabilitatea clienţilor noştri, indiferent că sunt italieni sau români", se arată într-un comunicat al biroului de presă al Fastweb.
Fastweb afirmă că iniţiativa despre care a aflat presa este una personală, a unui manager. "Este vorba de o iniţiativă personală, care nu are nicio legătură cu politicile noastre. Este o eroare. Fraudele nu au naţionalitate", subliniază biroul de presă.
Citește pe Antena3.ro