LinkedIn, cea mai mare retea de socializare profesionala, cu peste 100 de milioane de utilizatori la nivel mondial, a lansat miercuri versiunea in limba romana, a anuntat compania.
"Lansarea versiunii in limba romana va veni in intampinarea numarului tot mai mare de utilizatori romani care isi creeaza conturi personale pe LinkedIn. Numarul nostru de membri din Estul Europei creste continuu si cred ca LinkedIn are un potential puternic de crestere in aceasta regiune", a declarat, intr-un comunicat, Ariel Eckstein, director general al LinkedIn Europa.
Peste 400.000 de angajati din Romania au deja profiluri pe LinkedIn si peste 1.000 de grupuri au legatura cu Romania. Companii mari precum Romtelecom, Petrom si Romstal si-au creat deja pagini dedicate pe LinkedIn.
Cele mai bine reprezentate trei industrii romanesti pe LinkedIn, in functie de numarul de utilizatori din Romania, sunt industria financiar-bancara, IT & servicii si telecomunicatii. Cele mai mari trei companii din Romania cu cel mai mare numar de angajati cu conturi pe LinkedIn sunt Petrom, BCR si Romtelecom. "Peste 25 de milioane de profesionisti din intreaga Europa isi creioneaza, in acest moment, identitatea lor profesionala, isi construiesc retele de cunostinte si valorifica la maximum informatiile si oportunitatile puse la dispozitie de LinkedIn", a mai spus Eckstein.
Concomitent, LinkedIn a lansat si versiuni in limbile turca si rusa, site-ul fiind disponibil deja in alte sase limbi de circulatie internationala, respectiv engleza, franceza, germana, italiana, portugheza si spaniola.
Compania, care are biroul central in California, a anuntat in luna ianuarie ca doreste sa fie listata la bursa, fara sa precizeze data. Intre 2009 si 2010, cifra de afaceri a LinkedIn s-a dublat, ajungand la peste 432 de milioane de dolari. Profitul net al companiei a fost, in 2010, de 3,43 milioane de dolari, dupa ce in 2009 inregistrase pierderi de patru milioane de dolari.
Cea mai mare retea de socializare din lume ramane Facebook, care are peste 500 de milioane de membri.