x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Nokia, "lovită" şi de celularele asiaticilor.

Nokia, "lovită" şi de celularele asiaticilor.

07 Iun 2011   •   15:44

Un numar foarte mare de celulare ieftine produse de companii precum ZTE din China sau Micromax din India erodeaza pozitia de lider a grupului finlandez Nokia pe pietele emergente, potrivit unei analize Reuters.

"In urma cu trei ani, pozitia Nokia pe pietele emergente parea impenetrabila, dar componentele ieftine si dezvoltarea producatorilor asiatici le-a permis acestora sa duca o politica agresiva de preturi si sa castige cota de piata. Grupul, care domina segmentul telefoanelor sub 50 de dolari, este supus unor presiuni puternice de catre rivali agili", a afirmat Geoff Blaber, analist la compania CCS Insight

Lupta pentru piata telefoanelor ieftine ar putea fi si mai dura, noteaza Reuters.

Nokia s-a putut baza pe brand si reteaua de distributie pe care o detine pe pietele emergente, constand din 1,7 miliarde de abonati de telefonie mobila.

Compania ZTE si rivalul chinez mai mare Huawei Technologies, traditional cu activitati de productie a echipamentelor pentru retele de telecomunicatii, intra agresiv pe piata telefoanelor mobile. ZTE se asteapta sa livreze peste 80 de milioane de celulare in acest an, in urcare cu o treime fata de anul trecut, a declarat, in aprilie, un oficial al companiei. Pietele cheie pentru ZTE sunt cele din China si Europa.

Huawei a planificat livrari de 60 de milioane de unitati in 2011, organizand promovari in mall-urile din China si chiar in timpul unei prezentari de moda la Milano.

"Sunt deja familiarizati cu ceea ce cauta operatorii. Pe segmentul ieftin, ofera telefoane la preturi foarte mici si in transporturi foarte mari", a declarat Melissa Chau, director de cercetare la compania IDC Asia Pacific din Singapore, referitor la ZTE si Huawei.

Cererea pentru telefoane ieftine a crescut foarte puternic pe pietele emergente odata cu temperarea crizei economice in 2009. Totusi, vanzarile Nokia de telefoane “simple' au scazut pentru trei trimestre consecutiv. In ianuarie-martie, Nokia a vandut 84,3 milioane de telefoane neincadrate in categoria smartphone, cu 2% mai putin ca in primele trei luni ale anului treut.

Unele marci care concureaza Nokia sunt foarte putin cunoscute, noteaza Reuters. Insa pe piata din China cea mai mare concurenta vine din partea producatorilor care nu au nici macar nume. Acesti producatori fara brand, companii mici, controleaza 45% din piata celei mai populate tari din lume, in timp ce prezenta Nokia a coborat la 19%, de la 33% in urma cu doi ani. Companiile chineze fara brand s-au extins si in Africa, India, America Latina si Rusia in ultimul an, potrivit firmei de cercetare Gartner. In total acestia vand mai multe telefoane decat Nokia, iar pentru perioada urmatoare, analistii anticipeaza ca se vor concentra pe segmentul smartphone-urilor ieftine, bazate pe soft Android.

×