x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Skoda Fabia

Skoda Fabia

22 Iun 2007   •   00:00

Interesant este, atunci cănd iei o maşină nouă, că produci impresie. "Abandonată" in parcare, după căteva minute, Fabia şi-a găsit căţiva fani care se uitau inăuntru, cu măna streaşină, să vadă "căt bagă". "Este exact ca in reclamă!", a exclamat o reprezentantă a sexului frumos...

Să-mi iau Golf, să-mi iau Fabia...

Interesant este, atunci cănd iei o maşină nouă, că produci impresie. "Abandonată" in parcare, după căteva minute, Fabia şi-a găsit căţiva fani care se uitau inăuntru, cu măna streaşină, să vadă "căt bagă". "Este exact ca in reclamă!", a exclamat o reprezentantă a sexului frumos...

Oare ce s-ar intămpla dacă cineva ţi-ar desprinde sigla de Skoda şi ar inlocui-o cu Volkswagen? Grea incercare. Tehnic s-ar numi rebranding, cum ar fi insă in realitate? Pentru că prima comparaţie pe care eşti tentat să o faci este, evident, cu un Golf. Forma, design-ul bordului, motorul, toate "miros nemţeşte".

TESTE. Noi am luat in teste o Fabia Elegance, 1,9 TDI - adică cea mai scumpă maşină din gamă. Standard ea făcea aproape 16.000 euro, insă cu alte dotări opţionale ajungea la 19.842. Deja la acest preţ nu mai putem vorbi de o maşină populară, cel puţin pentru piaţa romănească. Diferenţa insă transformă noua Fabia intr-o maşină-gadget: are monitorizare a presiunilor din pneuri, senzori de parcare spate, CD-changer amplasat sub torpedou, sertare sub scaunele din faţă, climatronic, geamuri electrice spate, scaune faţă incălzite şi pregătire GSM. Destul de multe "chestii" pe care ai vrea să le incerci, dacă decizi că vrei să-ţi iei Fabia.

IN ORAŞ. Noua Fabia se mişcă bine in circulaţia citadină. Este suplă, se strecoară uşor, şi dacă ai posibilitatea de a face slalom, o poţi face. Dacă nu, şi iţi petreci timpul prin ambuteiaje, observi că cifra dată in carte drept consum urban este ceva cam optimistă. Ştim noi acum pe ce aglomeraţii urbane işi testează domnii ăştia maşinile?

O notă excelentă pentru sistemul audio. Foarte asemănător cu cel de pe Golf. Acum, ce ne luăm: Golf sau Fabia?

Date tehnice

Motorizare 1,9 TDI/105 CP

Cutie manuală, 5 trepte

Viteza maximă 190 km/h

Acceleraţie 0-100 km: 10,8 secunde

Consum 5,1/6,6/4,1

Preţ DDP 15.910 de euro

×
Subiecte în articol: fabia auto gadget