Cum nici 2011 nu va fi anul televiziunii 3D, producătorii de electronice vor miza în acest an pe conceptul de „Smart TV”. Vorbim despre transformarea televizorului într-un adevărat portal media capabil să redea atât programe de televiziune sau închiriere filme, cât şi servicii online (inclusiv youtube sau reţele sociale), să redea conţinut multimedia de pe orice dispozitiv cu conexiune Wi-Fi (de la celular la tablet PC), să ne ajute la comerţul electronic sau la ocuparea timpului liber cu jocuri video. Sigur, conceptul nu e nou. Dar îmbunătăţirile, pe de o parte, şi presiunile din alte zone IT & C, pe de altă parte, dezvăluie în această primă parte a anului noi platforme „Smart TV”.
Cele mai proaspete ştiri vin de la olandezii de la Philips, care au prezentat săptămâna trecută integrarea platformei proprii „Smart TV” în generaţiile de televizoare 6000, 7000, 8000, 9000, precum şi la Cinema 21:9 (Platinum şi Gold). Concret, un utilizator ar putea accesa în prezent peste 400 de aplicaţii online din faţa televizorului, dar, din păcate, nu avem de-a face cu o disponibilitate „uniformă” a acestora în toate ţările. Cu o aplicaţie descărcată din AppStore sau Android Market, televizorul poate fi controlat cu un iPhone sau smartphone cu Android. De asemenea, cu o funcţie precum „Multi View”, televizorul poate fi împărţit în mai multe zone de interes, putând fi urmărite concomitent mai multe canale sau servicii online.
O altă platformă de Smart TV a fost integrată şi de Panasonic, fiind vorba despre Viera Connect, cele mai noi performanţe fiind dezvăluite la expoziţia mondială de electronice din Las Vegas (CES, ianuarie). Pentru a oferi cât mai multe avantaje utilizatorilor, serviciul Connect vine ca o platformă deschisă, pe care diverşi dezvoltatori vor putea crea aplicaţii şi servicii IPTV. Principalele servicii disponibile sunt: transmisii live de evenimente sportive, fitness şi îngrijirea sănătăţii (prin conectarea de aparate precum biciclete la televizor), jocuri video, alături de „tradiţionalele” servicii video, muzică, ştiri şi informaţii, reţele sociale etc. Toate aceste investiţii se bazează şi pe studii de piaţă care estimează cererea, pentru televizoare pe care să ruleze servicii IPTV, la o creştere de 40% până în 2014 la nivel global.
Sigur, nu poţi atinge un astfel de subiect fără a pomeni de Google TV, serviciul anunţat anul trecut de gigantul internetului. Din păcate, elanul de la prezentarea oficială s-a domolit în lunile care au urmat, fiind invocate diverse probleme.