Ion Radu, membru supleant al CPEx, viceprim-ministru al Guvernului, s-a deplasat la Sofia, pentru a participa la a XIII-a sesiune a Comisiei interguvernamentale româno-bulgare de colaborare economică şi tehnico-ştiinţifică. Cu întârziere de câteva zile, căci sărbătorirea zilei naţionale se încheiase, Întreprinderea "23 August" anunţa finalizarea compresorului cu numărul 200. În judeţul Alba, raliul automobilistic "Apulum" se afla în faza ultimelor pregătiri. Mai erau trei zile până la debutul competiţiei.
ION RADU, LA DISCUŢII ÎN SOFIA
Ion Radu, membru supleant al CPEx, viceprim-ministru al Guvernului, s-a deplasat la Sofia, pentru a participa la a XIII-a sesiune a Comisiei interguvernamentale româno-bulgare de colaborare economică şi tehnico-ştiinţifică. Oficialul român a convorbit cu Gheorghi Atanasov, membru al Biroului Politic al CC al Partidului Comunist Bulgar (PCB), despre schimburile comerciale dintre cele două ţări vecine.
Într-o scrisoare trimisă atunci, Nicolae Ceauşescu l-a salutat pe omologul său Todor Jivkov, vechiul său prieten şi partener de vânătoare. În aceeaşi perioadă, liderul bulgar îl primea la reşedinţa sa pe Mieczyslav Rakowski, prim-secretar al CC al Partidului Muncitoresc Unit Polonez (PMUP). Mai mult ca sigur că bulgarul a cerut informaţii suplimentare despre evoluţia politică a Poloniei, unde recent fusese instalat primul premier necomunist, Tadeusz Mazowiecki.
PLANUL REALIZAT PÂNĂ LA CONGRES
La Bucureşti s-a desfăşurat Plenara extraordinară a Comitetului municipal de partid care, pe baza prevederilor Statutului PCR şi a Hotărârii Plenarei CC al partidului din 18-27 iunie 1989, a decis convocarea adunărilor şi conferinţelor pentru dări de seamă. Fiecare vorbitor a evocat, cu evlavie, personalitatea "celui mai iubit fiu al poporului", omagiind "gândirea revoluţionară a genialului om politic Nicolae Ceauşescu". După care s-a trecut la ordinea de zi. În aplauzele participanţilor, s-a decis realizarea planului pe anul 1989 până la Congresul al XIV-lea al partidului, programat pentru luna noiembrie. Iar la sfârşit, membrii organizaţiei şi-au luat angajamente pentru respectarea termenului, promiţând că "nu vor precupeţi nici un efort".
COMPRESORUL NR. 200
Cu întârziere de câteva zile, căci sărbătorirea zilei naţionale se încheiase, Întreprinderea "23 August" anunţa finalizarea compresorului cu numărul 200. Utilajul era gata de export. Fără a numi beneficiarul, aflăm că piesa fusese cerută încă de la începutul anului 1989. Mai mult, mulţumit de realizările fabricii, contractantul străin suplimentase cererea. Alături de compresorul amintit, "23 August" lansase de curând şi alte produse: compresoare cu 2, 4, 6 şi 8 cilindri, turbocompresoare, gazomotocompresoare de 1.000 şi 1.200 CP, electrosuflante. Ciocanul matriţor de 40 de tone forţă aştepta şi el să fie definitivat.
GRAIUL CIFRELOR
Este graiul ce-i place "Tovarăşului". Nu-i întreprindere, instituţie, cooperativă agricolă care să nu raporteze, în fiecare lună, cifre de producţie. La fel a procedat şi Consiliul unic agroindustrial de stat şi cooperatist Mociu (jud. Cluj). La sfârşitul verii efectuase arăturile pe o suprafaţă de 1.320 de hectare, dintre care 750 ha pentru însămânţările de toamnă. Cele 83 de tractoare ale unităţii munceau în două schimburi. Ba se pusese şi de-o întrecere socialistă, în frunte fiind mecanizatorii din Mociu, Cămăraşu şi Frata. Trei formaţii de lucru lucrau la fertilizarea solului, împrăştiind gunoaie de grajd pe sol. 22.800 de tone de îngrăşământ natural fuseseră administrate de la începutul anului pe o suprafaţă de 621 de hectare, mai raportau agricultorii clujeni. Între timp începuse şi recoltatul cartofilor. Darea de seamă se încheia cu menţiunea că 2.700 de ţărani cooperatori fuseseră mobilizaţi pe ogoare.
RALIUL AUTOMOBILISTIC "APULUM"
În judeţul Alba, raliul automobilistic "Apulum" se afla în faza ultimelor pregătiri.
Mai erau trei zile până la debutul competiţiei organizate de Federaţia ACR şi de Clubul judeţean Alba de automobilism şi karting. "Apulum" se afla la prima ediţie, fiind a V-a etapă a campionatului republican de raliuri, divizia B. 100 de autoturisme din România îşi anunţaseră participarea.
Concursul se desfăşura pe un parcurs de 278 de kilometri, cu 12 controale orare şi zece probe de clasament. Verificarea tehnică a autovehiculelor se făcea la 31 august, la Stadionul "Cetate" din Alba-Iulia.
Startul era anunţat pentru 1 septembrie, ora 9:01, din faţa Centrului de cultură şi creaţie "Cântarea României" al sindicatelor.
Concurenţii străbăteau următoarele localităţi: Zlatna, Buium Cerbu, Corna, Gura Roşiei, Abrud, Bucium Poieni, Mogoş, Bârleşti, Ghioncani, Întregalde, Galda de Jos, Aiud, Râmeţ, Ponor, Alba-Iulia. În perioada concursului, circulaţia rutieră era întreruptă.
VESTIMENTAŢIE DE BUMBAC ÎN CULORI VII
Pentru ieşeni, inginera Mariana Minculescu, angajată a Uniunii Judeţene a Cooperaţiei Meşteşugăreşti (UJCM), anunţa ultimele tendinţe în modă ale sfârşitului de vară. Recomanda, printre altele, o ţinută din materiale uşoare şi plăcute la purtat, cum ar fi bumbacul în culori vii, contrastante (alb, negru, roşu, albastru, galben, roz, verde).
"Ca sortimente se propun fuste şi rochii inspirate din costumul de tenis, pantaloni, salopete, combinezoane, tricouri, o multitudine de modele pentru toate stilurile, ansambluri cu linie dreaptă, cu o mare varietate de detalii noi: gulere lucrate-montate, duble, brodate, plătci tip plastron, plisate cu diverse aplicaţii, decupaje sau combinaţii de materiale şi culori", sugera angajata UJCM.