Capitala se pregătește să „spargă” 4 milioane de lei pe studii de fezabilitate care vizează stațiile unui tren urban sau dotarea cu gadgeturi de informare în stațiile STB, la care se adaugă mentenanță pentru acoperișul Arenei Naționale și achiziții IT. Primăria Sectorului 1 vrea, în schimb, să contracteze servicii de evaluare, ca să afle valoarea de piață a unor imobile și prețul de pornire pentru vânzarea unor spații comerciale. Iar la Timișoara, primăria condusă de Dominic Fritz se pregătește de dezastre și atacuri aeriene, punând la bătaie 166.600 de lei pentru achiziția unor dulapuri electronice care să conecteze sirenele montate în oraș.
Primăria Capitalei, spre exemplu, a scos la licitație, în 26 iulie 2023, un contract privind servicii de elaborare a unei documentații tehnico-economice, Studiu de Fezabilitate care vizează o investiție denumită „Dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord”.
Este vorba despre realizarea și amenajarea unor puncte de oprire a acestui tren urban, între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă. Conform anunțului publicat pe SEAP, se dorește înființarea a zece astfel de puncte de oprire: Punctul „Monitorul Oficial” din sectorul 2, cu două peroane, Punctul „Aviației” din sectorul 2 (cu două peroane), Punctul „Pipera” din sectorul 2, cu două peroane, Punctul „Petricani” din sectorul 2 (cu două peroane), Punctul „Pod Colentina” din sectorul 2, cu două peroane, Punctul „Doamna Ghica” din sectorul 2, cu un peron, Punctul „Piața Obor” din sectorul 2, cu două peroane, Punctul „Dobroești” din sectorul 2, cu un peron, Punctul „Roșu” din Chiajna, cu două peroane, și Punctul Autostrada A1, tot din Chiajna, cu două peroane.
Doar Studiul de Fezabilitate comandat pentru acest proiect are o valoare estimată inițial la 333.868,5 lei fără TVA, adică 397.303,5 lei cu TVA inclusă (81.082,4 euro), iar ofertele vor fi deschise la data de 28 august.
De la calea ferată, la șosele
Tot pentru servicii de elaborare a documentației tehnico-economice și Studiul de Fezabilitate mai este alocată, de Primăria lui Nicușor Dan, suma de 756.408 lei fără TVA, respectiv 900.125,52 de lei cu TVA inclusă (183.700 de euro). Aceste documentații sunt aferente sistemului ITS „Smart & Green Mobility pentru regiunea București - Ilfov”, proiect care, conform unui anunț din 18 iulie 2023, vizează „informarea călătorilor în stațiile de transport public”.
Primăria Capitalei susține că urmărește să crească atractivitatea transportului public, prin dezvoltarea acestui sistem ITS, prin realizarea de investiții în stații, prin dotarea acestora cu echipamente de informare dinamică și statică, afișaj static, stâlpi modulari cu informare statică, afișaj dinamic, care să conducă la „reducerea emisiilor de carbon și a emisiilor de poluanți, prin eficientizarea serviciilor de transport public și diminuarea repartiției modale a transportului privat individual”. De data aceasta, este organizată o procedură simplificată de selecție de oferte, deschiderea lor urmând a avea loc chiar săptămâna viitoare, pe 9 august.
Însă Municipalitatea mai dorește să „spargă” 996.714,3 lei cu TVA (203.411,1 euro) pe servicii de mentenanță și întreținere pentru ansamblul format din tabletă electronică și sistem electromecanic special al acoperișului retractabil (videocub) și prelată de la Arena Națională. Licitația va avea loc pe 28 august.
De asemenea, Primăria Capitalei vrea să se doteze cu echipamente IT de 1.665.940,5 lei cu TVA (340.000 de euro) pentru „creșterea capacității de procesare a Centrului de Date”. Ofertele se vor deschide la data de 10 august.
Clotilde Armand evaluează imobile
La Sectorul 1, primăria condusă de Clotilde Armand se află în plină procedură de achiziții de servicii de evaluare imobiliară. Contractul, în valoare de 347.000 de lei fără TVA, respectiv de 412.930 de lei cu TVA inclusă (84.271,4 euro), este împărțit în două loturi.
Primul lot, în valoare de 312.000 de lei fără TVA, vizează „servicii în vederea stabilirii valorii de inventar și a valorii de piață a unor imobile aflate în administrarea Sectorului 1”, în timp ce al doilea lot, în valoare de 35.000 de lei fără TVA, vizează „servicii în vederea stabilirii prețului minim de pornire pentru vânzarea spațiilor comerciale și de prestări servicii, proprietate a statului”.
Primăria Sectorului 1 organizează, în acest sens, o procedură simplificată de selecție de oferte, menționând, în caietul de sarcini, că ambele evaluări trebuie finalizate până la data de 31 decembrie 2023. În documentația de atribuire nu se precizează câte imobile trebuie evaluate, pe fiecare lot în parte, nici unde sunt ele amplasate sau ce urmează să se întâmple cu ele după efectuarea evaluării.
Primăria lui Fritz cumpără dulapuri pentru contracararea atacurilor aeriene
Nici colegul de la Timișoara al celor doi edili nu se află mai prejos. Primăria condusă de Dominic Fritz, de la USR, a declanșat, la data de 19 iulie 2023, procedura de achiziție a unor… dulapuri electronice de comandă a sirenelor electronice care compun sistemul de înștiințare, avertizare și alarmare al municipiului Timișoara. Este vorba despre patru astfel de dulapuri, cu puterea de 1.200 W, pentru care instituția în cauză pune la bătaie un buget estimat la 140.000 de lei fără TVA, adică 166.600 de lei cu tot cu TVA. Ceea ce înseamnă că, pentru fiecare astfel de dulap, a fost alocată suma de 41.650 de lei (8.500 de euro).
În vederea atribuirii contractului, este organizată o procedură simplificată de selecție de oferte, care trebuie finalizată săptămâna viitoare, pe 8 august. Primăria Timișoara motivează achiziția prin aceea că, „având în vedere dinamica generală remarcabilă de dezvoltare a municipiului, au fost efectuate măsurători în urma cărora a fost întocmit un studiu de audibilitate care stă la baza realizării unui sistem modern integrat de alarmare privind protecția civilă, sistem care să faciliteze aplicarea măsurilor de prevenire și protecție a populației, precum și a bunurilor, valorilor de patrimoniu, în cazul iminenței producerii dezastrelor sau atacurilor aeriene”.