Autostrada Transilvania ar trebui sa lege, asa cum ii sta bine unei autostrazi, orase importante ale tarii cum sunt Brasovul, Fagarasul, Sighisoara, Clujul si Vama Bors. Desi se lucreaza la centura de est a orasului Cluj, iar Autostrada Transilvania trece pe langa acelasi oras Cluj, CNADNR se pregateste, potrivit documentelor intrate in posesia Jurnalului National, sa lege cele doua lucrari printr-un alt drum special! Drumul rapid dintre centura si autostrada nu are mai mult de 9 kilometri. Daca in orice tara europeana autostrazile se "varsa" natural in centurile marilor orase, in Romania se inventeaza drumuri rapide. Practic, nu s-au gasit solutii normale si civilizate pentru ca centura sa intre in autostrada, ci trebuie construit altceva - o asa-zisa bretea, care sa lege cele doua obiective. Pentru ca fanteziile Ministerului Transporturilor sa devina realitate s-a estimat o cheltuiala de 34 de milioane de euro. Bani de la buget.
Desi discutiile despre drumul de legatura dintre autostrada si centura Clujului au loc de ani buni si speranta autoritatilor locale au fost banii europeni, in cele din urma, cei 9 kilometri vor fi construiti desigur tot cu… bani de la buget.
Tronsonul de legatura dintre Autostrada Transilvania si centura Cluj est se gaseste in programul de investitii "reabilitare drumuri nationale cu finantare de la bugetul de stat, proiecte in pregatire". Autoritatile se pregatesc sa atribuie, asa cum ne-au obisnuit deja, un studiu de fezabilitate pentru proiectul avangardist si atat de necesar.