x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Autoritățile din Argeș își bat joc de trei sate: 8 kilometri până la prima stație de autobuz!

0
Autor: Mariana Zaharia 21 Sep 2021 - 07:40
Autoritățile din Argeș își bat joc de trei sate:  8 kilometri până la prima stație de autobuz!
Vezi galeria foto


Scoasă la iveală de tragedia de la Caracal, problema transportului în comun încă există în multe locuri. În Poiana Lacului, lângă Pitești, mai mulți elevi de liceu sunt nevoiți să circule pe jos sau cu ocazie, pentru că în satul lor nu ajung microbuze. Și la fel fac naveta și adulții. Autoritățile ridică din umeri. 

 

Sămara, Dealul Orașului, Metofu sunt trei sate din comuna Poiana Lacului ce nu au mijloace de transport în comun. În 2021 și după zeci de sesizări, de proteste, de audiențe la Primărie și telefoane la Consiliul Județean Argeș. Oamenii au mers chiar și la patronul care are licența de transport în comună. Li s-a spus că nu mai are șofer pentru zona lor și că o să angajeze, dar nu s-a întâmplat. Și lucrurile au fost lăsate așa luni întregi.

Acum, elevii de liceu trebuie să meargă la școală. Circulă pe jos până la primul loc prin care trece un microbuz. Au de mers 3 kilometri ca să iasă la drumul principal, o șosea națională ce trece prin localiatea aflată la doar 20 de minute de Pitești. Asta înseamnă să plece de acasă cu două ore înainte de începerea cursurilor. Cei mai mulți învață după-amiaza, așa că cea mai mare problemă apare seara. „Seara nu mai trece nici microbuzul de Cotmeana, cel pe care îl iau ei ziua. Doar Poiana Lacului. Adică un mijloc de transport ce îi lasă în centrul localității și ar avea de mers pe jos 8 kilometri, pe întuneric. Ne mai ducem părinții cu mașini. Facem cu rândul și îi luăm pe toți. Niciodată o mașină nu pleacă doar cu copiii mei, ci cu mai mulți. Dar și noi muncim. Sunt fete și trebuie să vină pe jos, prin beznă.  Noi am mai făcut scandal și a venit un maxi-taxi și a făcut o lună, nici atunci toate cursele. Ne costă 10 lei dus-întors, în afară de ce plătesc ei în oraș, bilet de autobuz”, povestește una dintre familiile afectate. 

 

Navetiștii, la voia sorții 

 

Pe lângă elevi, mai sunt și oameni care lucrează la firme din Pitești. Sau bătrânii care trebuie să ajungă din aceste sate la medicii de familie care au cabinete în centrul localității. Singura lor șansă este să fie luați la ocazie, iar din sat, șansele sunt mici. Femeile povestesc cum au stat și două ore la poartă ca să găsească un mijloc de transport. Nu le este mai ușor nici celor care pleacă zilnic și nu au mașini sau permise de conducere. „Sunt navetistă și, dacă nu mai prind maxi-taxi când ies de la serviciu, merg la ocazie. Vă spun sincer că îmi este frică. Nici nu ai prea mult de ales că nu oprește toată lumea, așa că tot ce poți face este să speri că nu dai peste vreun nebun, ca la Caracal. Avem și noi fete. Trăim cu teama asta zi de zi, că poate nu mai ajungi sau poate nu îți mai ajung copiii acasă”, ne spune o altă localnică. 

 

Firma de transport este în insolvență 

 

Primăria Poiana Lacului a fost prima care a spus că nu are nicio putere. Drumul este unul județean, așa că nu este autoritatea locală cea care face contractele de tranport. Consiliul Județean a tot încercat discuții cu cel care are licența, un act pe care îl poate retrage doar Autoritatea Rutieră Română. Printre hârtii și vorbe, oamenii nu mai înțeleg nimic și rămân cu problema. „Patronul firmei nu vrea să mai aducă mașină și nu explică motivul. Nu explică nimic. Am fost cu oamenii și la sediul firmei, și la Autoritatea Rutieră, dar degeaba. Mi-a zis să mă duc eu șofer. Eu îi anulam contractul dacă puteam și făceam licitație, dar zic că e pandemie și nu s-a putut organiza”, se scuză primarul Ion Dumitrache.

„Colegii mei de la Autoritatea Județeană de Transport au fost sesizați în această privință și chiar s-au deplasat în satul Sămara. Traseul propriu-zis, conform autorizației de transport, include și acest sat, însă, din varii motive, maxi-taxiul nu mai ajunge acolo. Consiliul Județean Argeș are atribuții limitate. Putem trimite o adresă către Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transportului Rutier și operatorului de transport să identificăm motivul pentru care s-a modificat traseul. Vom analiza cum ne putem implica pentru a rezolva această situație. Firma de transport este în insolvență, trebuie să predea mașina de pe traseu și va fi trimisă apoi la Sămara. Facem acolo și un studiu de trafic”, a spus Adrian Bughiu, vicepreședintele Consiliului Județean Argeș.


 



Mai multe titluri din categorie

Vești bune pentru asigurați: au fost incluse despăgubiri și pentru COVID-19

Vești bune pentru asigurați: au fost incluse despăgubiri și pentru COVID-19
Unele firme de asigurări au schimbat regulile în privința plății daunelor în pandemie. Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) anunță că au fost deja plătite...

Partenerul de viață al Elenei Udrea și-a închis una dintre afacerile imobiliare 

Partenerul de viață al Elenei Udrea și-a închis una dintre afacerile imobiliare 
Galerie Foto Afacerile din domeniul imobiliar deținute, pe persoană fizică, de partenerul de viață al fostei „blonde de la Cotroceni” par să scârțâie din toate încheieturile. Adrian Alexandrov și-a lichidat, recent,...

Îmblânzitorul de iguane

Îmblânzitorul de iguane
Galerie Foto Costa Rica este pentru noi mai mult o țară spre care s-au îndreptat cetățeni români certați cu legea. Pentru lumea largă este Elveția Americii Centrale! O țară excelent organizată, cu oameni care nu vor să...

Cum a construit fiul unei spălătorese din Paris imperiul bijuteriilor Cartier 

Cum a construit fiul unei spălătorese din Paris imperiul bijuteriilor Cartier 
Galerie Foto Louis-François Cartier a fost unul dintre cei cinci copii ai unui veteran al războaielor napoleoniene și al unei spălătorese. Condițiile financiare precare l-au determinat pe tatăl Pierre să-l angajeze pe...

Legenda crucilor din piatră doborâte cu excavatorul de slugoii lui Ceaușescu

Legenda crucilor din piatră doborâte cu excavatorul de slugoii lui Ceaușescu
Galerie Foto În demența anilor ’80, când cultul familiei Ceaușescu sfida ridicolul într-o Românie anesteziată de balivernele (in)egalității sociale, o vizită-fulger a cuplului dictatorial în zona Subcarpaților de...

ROMATSA, contract de pază pe trei ani cu firma fostului viceprimar general PDL

ROMATSA, contract de pază pe trei ani cu firma fostului viceprimar general PDL
Galerie Foto Aproape 6,3 milioane de lei urmează să fie încasate, de la ROMATSA, de două companii de pază, cu acționariate interesante, în urma unui contract parafat la finalul lunii septembrie, pentru monitorizarea a 12...

Guvernul „Zero II” vrea să bage ONG-urile în campania de vaccinare. Sondaje, apoi cu forța sau sancțiuni

Guvernul „Zero II” vrea să bage ONG-urile în campania de vaccinare. Sondaje, apoi cu forța sau sancțiuni
Galerie Foto Proiectul de program de guvernare cu care Dacian Cioloș s-a prezentat, luni, la Palatul Cotroceni și pentru care a primit, teoretic, undă verde din partea președintelui Klaus Iohannis să încerce să constituie,...

Bruxelles-ul ne pune la treabă. Noi nu avem nici bani, nici muncitori, dar avem strategie 

Bruxelles-ul ne pune la treabă. Noi nu avem nici bani, nici muncitori, dar avem strategie 
Galerie Foto Mâine, 14 octombrie, Direcția Generală pentru Energie (DG Energy) va prezenta propunerile și evaluările de impact ale Comisiei pentru Economie, Cercetare și Energie (ITRE) din Parlamentul European în vederea...

Politicienii toarnă peste sărăcia din Valea Jiului veșnica recunoștință 

Politicienii toarnă peste sărăcia din Valea Jiului veșnica recunoștință 
Galerie Foto La 44 de ani de la revolta minerilor din Valea Jiului, politicienii și-au adus aminte să le aducă un omagiu celor care în vara anului 1977 au avut curajul să-și strige nemulțumirile față de condițiile de...

Povești de ambulanță și dric, în cea mai infectată comună din România

Povești de ambulanță și dric, în cea mai infectată comună din România
Galerie Foto Călugăreni – Prahova este un mic sat ascuns printre dealuri, așezat în coasta Mizilului, la vreo 90 de kilometri de București. De prin 1800, oamenii de aici și-au trăit viața în liniște, aproape neștiuți...

SRI și SPP se pregătesc de dezastre, inclusiv de atacuri nucleare sau radiologice. Guvernul Cîțu bagă 213 milioane în dotarea acestor servicii

SRI și SPP se pregătesc de dezastre, inclusiv de atacuri nucleare sau radiologice. Guvernul Cîțu bagă 213 milioane în dotarea acestor servicii
Galerie Foto Cu doar două zile înainte de ruperea coaliției de guvernare, în 29 septembrie, premierul Florin Cîțu a semnat, împreună cu secretarul de stat în MAI, celebra Ștefania Gabriella Ferencz, supranumită și...

Paradisul dintre Americi

Paradisul dintre Americi
Galerie Foto Panama, o țară cu iz exotic, miros de bani și aer de prosperitate. În decembrie 1989, președintele Republicii Panama, Manuel Noriega, este arestat de forțele armate americane și pus în custodia unei închisori...

Iohannis se poate plimba cu mașina electrică, pe sub pământ, de acasă la Palatul Cotroceni şi la Casa Poporului

Iohannis se poate plimba cu mașina electrică, pe sub pământ, de acasă la Palatul Cotroceni şi la Casa Poporului
Galerie Foto Jurnalul și editura Hoffman vă oferă începând de miercuri, 13 octombrie, o carte specială, cu o temă nemaiabordată până în prezent. „Buncărul președintelui” e povestea fascinantă a lumii de sub...

La Automecanica Moreni, războiul directorului cu muncitorii costă 80 de euro/oră

La Automecanica Moreni, războiul directorului cu muncitorii costă 80 de euro/oră
Cei 300 de angajați ai societății Automecanica Moreni acuză conducerea fabricii că nu respectă prevederile contractului colectiv de muncă în ceea ce privește salarizarea. Ei au cerut intervenția ministrului...

O călătorie cu trenul lui Nicușor Dan. Din birourile SPP, în curtea clanului Ștoacă 

O călătorie cu trenul lui Nicușor Dan. Din birourile SPP, în curtea clanului Ștoacă 
Galerie Foto „Ce înseamnă tren metropolitan? Înseamnă că dacă locuieşti în Ilfov şi lucrezi în Bucureşti (…), te urci în trenul metropolitan şi cobori la Gara de Nord sau în Pipera, sau la AFI Cotroceni. Înseamnă ...
Serviciul de email marketing furnizat de