Jurnalul Naţional a avut cele mai mari vânzări în anul 2008, pe segmentul ziarelor de calitate, lucru certificat de cele mai recente date furnizate de BRAT. Cu o medie de peste 61.000 de exemplare, ziarul editat de trustul Intact a fost în 2008 numărul 1 atât din punct de vedere al vânzărilor, cât şi al audienţelor.
Potrivit celor mai recente date furnizate de BRAT, Jurnalul Naţional este ziarul cu cea mai mare medie de vânzări în 2008 de pe segmentul ziarelor de calitate. Faptul că din 2004 cotidianul editat de trustul Intact este liderul ziarelor de calitate demonstrează încrederea semnificativă de care se bucură această publicaţie în ochii românilor. O confirmare suplimentară a acestui fapt vine şi prin acordarea, de cititorii Readear’s Digest, a distincţiei “Most Trusted Brand” – categoria Newspapers (“Cel mai de încredere ziar”).
Media vânzărilor Jurnalului Naţional pe anul trecut este de peste 61.000 de exemplare, la o distanţă confortabilă de ocupantul locului secund, România liberă, care a făcut schimb de poziţii cu Evenimentul zilei.
Cu o medie anuală de 53.176, publicaţia editată de Societatea R s-a impus în lupta pentru ocuparea locului 2 cu ziarul elveţienilor de la Ringier, care încet-încet pierde tot mai mulţi cititori.
Evenimentul a ajuns pe locul 3 în privinţa vânzărilor totale. Cifrele raportate de fosta “Bulină roşie” nu lasă loc de prea multe interpretări: 48.659 exemplare achiziţionate de cititori.
Locul 4, din punctul de vedere al mediilor de vânzări pe anul trecut este Adevărul. Media anuală declarată este de 37.914 de exemplare, aproape la jumătate faţă de Jurnalul Naţional şi încă destul de departe de ocupantele locurilor 2 şi 3. Dincolo de cuvintele şi interpretările pompoase, cifrele nu păcălesc niciodată. Iar acestea demostrează un singur lucru:
Jurnalul Naţional este liderul incontestabil al ziarelor de calitate de la noi.
Pe următoarele poziţii se situează, în ordine: 5. Gândul, 6. Cotidianul şi 7. Ziua, cu medii de 22.847, 17.527 şi, respectiv, 14.240.
EDIŢII DE DUMINICĂ
Şi Jurnalul de duminică este liderul de vânzări pe acest segment. Ediţia de week-end a înregistrat o medie de 32.740 de exemplare vândute, surclasând ocupantul locului 2, Adevărul de duminică care a raportat în 2008 o medie mult inferioară: 26.359 de unităţi. Locul trei este ocupat de Evenimentul Zilei cu o medie de 25.802.
Anul trecut a fost excelent pentru publicaţiile Intact Media Group, majoritatea dintre ele fiind liderul segmentului pe care concurează. Gazeta Sporturilor s-a impuns într-un mod categoric, printr-un fel de “Knock-out tehnic”, în meciul cu Prosport. Arbitrul, care de această dată a fost BRAT-ul, a stabilit că ziarul Intact Media Group a câştigat cu 93.305 de ziare vândute în comparaţie cu 55.731, media realizată de concurenţii de la MediaPro. De asemenea, Săptămâna Financiară a surclasat Capitalul în lupta pentru supremaţia pe piaţa săptămânalelor economice. Dacă “Sfin”-ul a avut în medie 36.283 de exemplare vândute, revista editată de Ringier a raportat doar 30.210 copii achiziţionate de cititori. Locul trei în această piaţă este ocupat de Business Magazin, publicaţie Media Pro, cu o medie anuală de vânzări de 10.283 exemplare.
SNA FOCUS
Şi cifrele furnizate de Studiul Naţional de Audienţă Focus (SNA Focus – octombrie 2007-octombrie 2008) au confirmat supremaţia Jurnalul Naţional pe segmentul ziare de calitate. Cu o medie de 695.000 de cititori pe ediţie, Jurnalul Naţional a fost principalul furnizor de informaţii de calitate în ţara noastră, în perioada măsurată. Locul doi a fost adjudecat de Evenimentul Zilei, cu 558.000 de cititori pe ediţie. Adevărul ocupă abia poziţia a treia având puţin peste 400.000 de cititori pe zi. Următorul pe listă este România liberă – 256.000 de cititori. Adunate, mediile Adevărul şi România liberă nu ajung încă la media Jurnalului Naţional.
Ultimele trei poziţii în topul quality sunt ocupate în ordine de publicaţiile Gândul (248.000), Cotidianul (224.000) şi, respectiv Ziua (121.000). Şi în ceea ce priveşte ediţiile de duminică, Jurnalul Naţional este preferatul cititorilor. Drept dovadă, Jurnalul de duminică a înregistrat în perioada studiului o audienţă de 509.000 de cititori. La o distanţă de 64.000 de cititori, se situează ediţia de duminică a cotidianului editat de Ringier. Cu aproape jumătate din numărul mediu de cititori al Jurnalului de duminică, Adevărul de duminică se situează pe poziţia a treia la acest capitol (264.000 de cititori).
SUPLIMENTE JURNALUL NAŢIONAL
Cele cinci suplimente editate de Jurnalul Naţional sunt la rândul lor apreciate de sute de mii de cititori. Ediţia de Colecţie din fiecare luni are o medie de 402.000 de cititori, la fel ca şi ocupantul locului 3 în topul general al cotidienelor de calitate de la noi. Cu 393.000 de oameni la fiecare ediţie, Jurnalul tv este cel de-al doilea cel mai bine citit supliment editat de Jurnalul Naţional. Îl urmează Jurnalul de sănătate cu 382.000 de cititori şi Jurnalul de bucătărie (318.000 de cititori per ediţie). De asemenea, Jurnalul casei mele se bucură de apreciere în rândul a 233.000 de oameni.
Cititorii Jurnalului Naţional
Jurnalul Naţional are un public educat, peste 72% dintre cititori fiind aboslvenţi de studii superioare, post liceale sau liceale. În plus, dintre cei care se informează din Jurnalul Naţional cei mai mulţi provin din Bucureşti sau din localităţi cu peste 200.000 de locuitori. 52,2% sunt bărbaţi iar 47,8% sunt femei, aşadar repartiţia pe sexe este aproximativ echilibrată. Un sfert din publicul ţintă este format din întreprinzători particulari şi/sau salariaţi cu funcţie de conducere.Proiecte 2009
Scînteia – Jurnalul României 1989 este singurul proiect jurnalistic din România care scrie istoria adevărată a anului 1989. Este cronica anului în care a murit comunismul. O istorie pe care, la momentul acela, oamenii nu au putut s-o rostească cu voce tare. După 20 de ani de la dispariţia comunismului, evenimentele pot fi judecate fără patimă, fără încrâncenare, cu detaşarea trecerii timpului. Biblioteca pentru toţi este un îndemn către români să-şi redescopere tradiţiile şi valorile naţionale şi mai ales să redescopere cărţile cu care au crescut şi care ar trebui să se afle în fiecare casă din România. Cărţi pe care să le trasmită generaţiilor următoare.• 61.000 de exemplare este media vânzărilor Jurnalului Naţional pe 2008
• 695.000 de cititori pe ediţie a avut Jurnalul Naţional în perioada octombrie 2007- octombrie 2008 potrivit SNA Focus
Citește pe Antena3.ro