x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

De ruşinea planetei, pentru 1.000 de euro

0
Autor: Tiberiu Kiss 30 Aug 2008 - 00:00
De ruşinea planetei, pentru 1.000 de euro
Vezi galeria foto


SCANDALOS ● Şeicul Qatarului, jumulit de autorităţile române la frontieră
O mie de euro! La această sumă a fost evaluată imaginea României, la comun, de poliţiştii de frontieră din PCTF Nădlac şi de controlorii de trafic ai DRDP Timişoara. Şi tot atît l-a costat şpaga şi pe şeicul Hassan Bin Jabor Al-Thani, membru al familiei regale din Qatar, ca să-şi introducă în România patru din cele şapte bărci cu motor de Formula 1, ambarcaţiuni care urmau să participe la Class One Romanian Grand Prix Mamaia, cel mai important eveniment al anului de la Marea Neagră.



SCANDALOS ● Şeicul Qatarului, jumulit de autorităţile române la frontieră
O mie de euro! La această sumă a fost evaluată imaginea României, la comun, de poliţiştii de frontieră din PCTF Nădlac şi de controlorii de trafic ai DRDP Timişoara. Şi tot atît l-a costat şpaga şi pe şeicul Hassan Bin Jabor Al-Thani, membru al familiei regale din Qatar, ca să-şi introducă în România patru din cele şapte bărci cu motor de Formula 1, ambarcaţiuni care urmau să participe la Class One Romanian Grand Prix Mamaia, cel mai important eveniment al anului de la Marea Neagră.

Evident, cu mic cu mare, fiecare român a auzit şi s-a pregătit să privească spectacolul de pe Litoralul românesc, care implică bărci cu motor de mare viteză, în perioada 29-31 august a.c. Chiar şi autorităţile de stat, prin Ministerul Transporturilor, s-au implicat în acest proiect, în sensul că, din timp, toţi angajaţii au fost avertizaţi că autovehicule speciale, încărcate cu bărci cu motor de 12 m lungime, vor tranzita şoselele României dinspre vest spre est pînă la Constanţa. "…şapte autovehicule specializate, înmatriculate în Emiratele Arabe Unite, care transportă ambarcaţiuni ale echipei acestui stat, trebuie să participe, la sfîrşitul acestei săptămîni, la un concurs destinat abarcaţiunilor de viteză ce se va desfăşura la Mamaia. Autovehiculele respective, specializate pentru transportul acestor ambarcaţiuni, nu au autorizaţie pentru derularea transportului rutier pe teritoriul României, între ţara noastră şi Emiratele Arabe Unite, neexistînd un acord rutier bilateral", se precizează într-o adresă trimisă de Ministerul Transporturilor către filalele direcţiilor de drumuri.

FĂRĂ TAXE! În ciuda lipsei unui acord între cele două state, ministrul Ludovic Orban, prin acelaşi document atrage atenţia asupra unui aspect important: "Ţinînd cont că autovehiculele transportă ambarcaţiuni care participă la o manifestare sportivă, după concurs, acestea revenind în ţara de înmatriculare, neexistînd astfel prezumţia unui transport în folos public, vă rog să permiteţi intrarea autovehiculelor pe teritoriul României, fără autorizaţie de transport rutier internaţional de marfă (n.n. – sublinierea nu ne aparţine)". Mai mult, pentru a nu se crea confuzie vizavi de camioanele speciale, ministrul Orban a specificat în adresă chiar şi numerele de înmatriculare ale treilerelor: DUB 59341, DUB 67946, DUB 97248, DUB 45416, DUB 63146, DUB 65805 şi DUB 29986 şi cu menţiunea scrisă că, autovehiculele respective vor intra în România prin PCTF Nădlac, la data de 25 august a.c., urmînd să părăsească teritoriul ţării prin acelaşi punct vamal la data de 9 septembrie a.c. Clar ca bună ziua!

LIBER DE VAMĂ. Aşa cum era de aşteptat, conform planului, în dimineaţa zilei de 25 august a.c., undeva în jurul orelor 3, primul lot de patru camioane, încărcate cu tot atîtea bărci, a intrat în România, prin PCTF Nădlac. Doar că ai noştri s-au făcut că plouă! Ba că nu ştiu nimic, ba că trebuie taxă de drum, ba că e nevoie şi de autorizaţie de tranzit şi cîte şi mai cîte. Ulterior, după discuţii de o oră, cei patru şoferi din Dubai au făcut o chetă frăţească de fix 1.000 de euro, au plasat cadoul şi şi-au văzut de drum, în direcţia Constanţa. Normal, nimeni nu a înregistrat nimic "în contabilitate"! Nici măcar poliţiştii de frontieră de la PCTF Nădlac, care aveau obligaţia, conform normelor în vigoare, să înregistreze toate maşinile şi persoanele extracomunitare care pătrund pe teritoriul României. Nici vorbă de aşa ceva în registrele de intrări şi ieşiri ale poliţiştilor! Poate că toată această poveste, tipic românească, ar fi rămas nedescoperită dacă patru ore mai tîrziu, tot la 25 august a.c., dar pe altă tură, nu ar fi sosit în PCTF Nădlac, celelalte trei camioane din flota şeicului Hassan Bin Jabor Al-Thani, unul dintre cei mai bogaţi oameni ai plantei, cu o avere estimată la peste 8 miliarde de dolari.

STOP CADRU. Şi aici, un nou început de folclor mioritic. Iritaţi de faptul că stăteau deja de mai bine de trei ore în vama Nădlac, şoferii ultimelor camioane şi-au sunat colegii de drum, care "penetraseră" România cu ceva vreme înainte. Aşa s-a aflat de "procedura de lucru standardizată", de faptul că plicul cu bani a fost plasat într-un coş de gunoi, care ţinea loc de puşculiţă, tomberon aflat pe raza punctului de frontieră. Normal că, în această situaţie jenantă, ordinul ministrului Ludovic Orban a fost aplicat cu stricteţe, literă cu literă. Ba mai mult, atît cele trei camioane din Dubai, cît şi personalul auxiliar al şeicului Hassan Bin Jabor Al-Thani au fost consemnaţi în registrul poliţiei de frontieră, evident, în baza normelor europene! După acest moment, şi ultimele bărci ale prinţului din Qatar au pornit spre Marea Neagră, fiind deja în întîrziere. Prin mijloace şi canale diplomatice, întreaga tărăşenie a ajuns la urechile ministrului Ludovic Orban, care a luat foc. Ministrul a cerut de urgenţă demararea unei anchete interne, menite să lămurească toate aspectele legate de incidentul de la PCTF Nădlac şi să-i identifice pe "haiducii" din DRDP Timişoara. Mai mult, în paralel, şi Poliţia de Frontieră Arad a intrat în aceeaşi şedinţă cu uşile închise.
Contactat telefonic, ministrul Orban a negat atît existenţa incidentului cît şi faptul că ar fi dispus o anchetă. Să-l credem?

Verificări
Directorul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara, Ioan Maliţa, a confirmat parţial informaţiile vizavi de incidentul din PCTF Nădlac: "În momentul de faţă facem verificări la faţa locului, vizavi de controlorii de trafic care sînt angajaţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Sîntem abia în fază incipientă şi am mobilizat toate forţele ca să lămurim acest aspect jenant. Ce pot să vă spun acum este faptul că un asemenea comportament, dacă el a existat şi s-a concretizat material, este inacceptabil şi ruşinos. Pe noi, drumarii, nu ne caracterizează aşa ceva! Aşa că, dacă o să ajungem să conturăm fapte de natură penală, vă rog să mă credeţi că nu voi ezita să depun plîngeri penale împotriva celor vinovaţi. Am mai avut probleme cu controlorii de trafic, i-am mai băgat prin comisii de disciplină ca să le mai temperez avîntul şi elanul. Acum, în faza aceasta a anchetei interne, pînă la lămurirea situaţiei am decis să facem o serie de rotaţii cu echipele noastre, tocmai ca să nu se împămîntenească unele obiceiuri sau să se lege altfel de prietenii".
Citeşte mai multe despre:   special,   nadlac,   pctf

 

Ştiri din .ro




Mai multe titluri din categorie

SPP se transformă: caută cu microscopul și ia amprente

SPP se transformă: caută cu microscopul și ia amprente
Galerie Foto Echipamente de prelevare a urmelor de presiune și a amprentelor de pe documente, dispozitive capabile să identifice agenții biologici umani și microscoape de mare precizie sunt ultimele achiziții făcute de către...

Campanie de vaccinare cu iz de mici, lavandă și loz în plic

Campanie de vaccinare cu iz de mici, lavandă și loz în plic
Galerie Foto În timp ce mai toate centrele de vaccinare anti-COVID stau mai mult goale, de dimineață până-n seară, românii indeciși sunt momiți să se imunizeze, prin piețe, cu porții gratuite de mici cu muștar, cu...

Viziunea contabilă a lui Cîțu ține la distanță diaspora românească

Viziunea contabilă a lui Cîțu ține la distanță diaspora românească
Guvernele, indiferent care au fost ele de-a lungul anilor, și-au făcut un titlu de glorie din sărbătorirea Zilei Românilor de Pretutindeni. Sărbătoarea a fost instituită prin Legea nr. 299/2007, privind...

Pe ultima sută de metri, Guvernul înverzește pe hârtie flota auto

Pe ultima sută de metri, Guvernul înverzește pe hârtie flota auto
Deși au avut la dispoziție doi ani de zile pentru a pune legislația internă pentru promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante în acord cu prevederile Directivei UE 2019/1161, autoritățile de la...

Depunerea coroanelor de flori, subiect de dezbatere legislativă în Parlamentul României

Depunerea coroanelor de flori, subiect de dezbatere legislativă în Parlamentul României
Galerie Foto Toți parlamentarii AUR, inclusiv cei plecați din partid, cer modificarea legislației privind participarea la ceremoniile oficiale și introducerea pe lista celor care pot depune coroane de flori în timpul acestor...

Referendum pentru demiterea lui Nicușor Dan, primarul care, în opt luni, a reușit doar să se tundă

Referendum pentru demiterea lui Nicușor Dan, primarul care, în opt luni, a reușit doar să se tundă
Galerie Foto Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, ar putea fi subiect al unui referendum pentru demiterea sa, după ce Partidul Puterii Umaniste (Social-Liberal) a anunțat că a inițiat procedurile pentru a demara această...

Povestea imobiliară de la Cimitirul Eternitatea, soldată cu descinderea DNA și a „mascaților” la primăria lui Mihai Chirica

Povestea imobiliară de la Cimitirul Eternitatea, soldată cu descinderea DNA și a „mascaților” la primăria lui Mihai Chirica
Galerie Foto Direcția Națională Anticorupție și-a trimis, tocmai de la București, procurorii, dar și luptători ai Brigăzii Speciale de Intervenții a Jandarmeriei, pentru a „călca”, ieri, biroul primarului PNL de...

PSD și PNL se bat în proiecte de lege pentru depolitizarea consiliilor de administrație, în plină ofensivă de politizare

PSD și PNL se bat în proiecte de lege pentru depolitizarea consiliilor de administrație, în plină ofensivă de politizare
Galerie Foto În toiul campaniei coaliției de guvernământ de împărțire a sinecurilor prin consiliile de administrație ale companiilor cu capital de stat pentru oamenii de partid, mai mulți parlamentari PSD au pregătit un...

Un caz rar în lumea civilizată: România nu știe ce populație are

Un caz rar în lumea civilizată: România nu știe ce populație are
Câți locuitori are România? Răspunsul pare simplu, dar nu este chiar așa! Recensământul populației dă o cifră, Institutul Național de Statistică, altă cifră, Ministerul de Interne are altceva în evidențe,...

PSD a vrut să transforme sponsorizarea dintr-un act benevol într-unul obligatoriu

PSD a vrut să transforme sponsorizarea dintr-un act benevol într-unul obligatoriu
Galerie Foto Sponsorizarea este considerată un act de responsabilitate socială, iar ea este definită de lege ca fiind actul juridic prin care două persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor...

Angajații din industria de apărare, în stradă, cei din sectorul energetic, în șomaj

Angajații din industria de apărare, în stradă, cei din sectorul energetic, în șomaj
Deși de mai bine de un an de zile guvernanții promit că vor găsi soluții pentru rezolvarea problemelor din industria de apărare, acest lucru încă nu s-a întâmplat, generând o situație din ce în ce mai...

Studiu: Vindecații de COVID nu au nevoie de vaccin 

Studiu: Vindecații de COVID nu au nevoie de vaccin 
Persoanele care au trecut deja prin infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu obțin beneficii suplimentare în urma vaccinării anti-COVID, în timp ce persoanele care nu au avut boala beneficiază maxim de vaccinare, arată...

Recomandările de mediu ale Consiliului Europei, ignorate la București

Recomandările de mediu ale Consiliului Europei, ignorate la București
Galerie Foto Poluarea din România a ajuns din nou în presa occidentală, după ce jurnaliștii de la publicația franceză Libération au realizat un reportaj despre poluarea cauzată de fabricile de ciment. La Fieni, în județul...

Obsesiile binomului SRI-DNA, readuse în actualitate. Cum speculează Stelian Ion raportul MCV și atentatul de la Arad

Obsesiile binomului SRI-DNA, readuse în actualitate. Cum speculează Stelian Ion raportul MCV și atentatul de la Arad
Galerie Foto Raportul MCV, prin care Comisia Europeană a anunțat că nu ridică mecanismul de monitorizare pe Justiție, în ceea ce privește România, precum și atentatul de la Arad, în urma căruia și-a pierdut viața...

Cluj-Napoca, dotată cu indicatoare rutiere de o companie amendată, anul trecut, pentru trucarea unor licitații

Cluj-Napoca, dotată cu indicatoare rutiere de o companie amendată, anul trecut, pentru trucarea unor licitații
Galerie Foto Autoritățile locale din Cluj-Napoca au cumpărat, la începutul acestei luni, peste 5.000 de indicatoare rutiere, la bucată, la care se adaugă o suprafață totală de 1.750 de metri pătrați de asemenea produse,...
Serviciul de email marketing furnizat de