x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Guvernele pandemiei au distrus transportul de persoane, iar românul de rând suportă consecințele

0
Autor: Diana Scarlat 23 Iul 2021 - 07:05
Guvernele pandemiei au distrus transportul de persoane, iar românul de rând suportă consecințele
Vezi galeria foto


Accidentul feroviar de la Fetești, de miercuri, a arătat ce înseamnă pentru călătorii din România falimentarea transportatorilor rutieri autorizați. Călătorii nu au avut prea multe șanse de a se urca într-un autocar sau microbuz, pe ruta București-Constanța, în timp ce era paralizată circulația trenurilor pe aceeași rută, pe ambele sensuri de mers. Transportatorii rutieri de persoane cer ajutor Guvernului.

 

 

Un tren de marfă a deraiat, miercuri, 21 iulie, blocând circulația feroviară la intrare în stația CF Fetești. Magistrala București - Constanța a rămas blocată până după miezul nopții, la intrare în stația CF Fetești, pe ambele sensuri de circulație. Noaptea, la ora 2.30 a fost redeschisă Magistrala București  - Constanța, iar trenurile și-au reluat circulația pe ruta directă, după ce fuseseră redirecționate. Călătorii n-au mai putut fi preluați de autocare și microbuze, așa cum se-ntâmpla înainte de pandemie, pentru că niciun transportator nu și-a mai permis să circule la capacitatea din anul 2019, după ce deciziile Guvernului i-au adus în pragul falimentului. „Avem pierderi de până la 90% și niciun ajutor de la stat. Subvenții nu se acordă pentru transportatorii rutieri. Acum, chiar dacă am vrea să revenim la situația din 2019, nu mai avem nici șoferi, după ce am fost nevoiți să restrângem activitatea și să trimitem oamenii acasă. Noi am cerut o reevaluare a situației, pentru că există riscul să rămână zone neacoperite de cursele regulate, dar efectiv nu ne-a luat nimeni în seamă”, a explicat, pentru Jurnalul, unul dintre patronii firmelor de transport care operează pe ruta București-Constanța.

 

Transportul în comun poate dispărea 

 

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) cere Guvernului României să ia măsuri urgent pentru deblocarea situației din transporturile rutiere de persoane. „Blocajele de pe căile ferate din ultima perioadă de caniculă, care au pus în pericol călătorii, arată că este nevoie de transport rutier autorizat. După un an și jumătate de restricții cauzate de pandemie, firmele de transport sunt aproape falimentate. În tot acest timp, pentru firmele de transport rutier de persoane nu s-a putut găsi nicio modalitate de a compensa pierderile suferite în pandemie. Această situație poate duce la blocarea transporturilor în toată țara, iar până acum se pare că nimeni nu-și dă seama de consecințele pe termen scurt, mediu și lung ale falimentării, cu bună știință, a transportatorilor autorizați din România”, precizează Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

 

Alternativa „ia-mă nene” e periculoasă

 

Transportatorii rutieri mai spun că ajutorul din partea Guvernului României este absolut necesar acum, pentru a nu afecta viețile oamenilor. „Pe lângă disconfortul creat de lipsa mijloacelor de transport în comun, mai este problema căldurii excesive, care poate afecta grav sănătatea oamenilor, iar pe termen lung sunt multe alte probleme care apar, la nivel național, atunci când dispar transportatorii rutieri de persoane. Sa ne aducem aminte de cazul Caracal. Oare cei de la guvernare sunt conștienți de faptul că acel caz a existat din cauză că oamenii nu au decât alternativa «ia-mă nene»? Adică efectiv se încurajează transportul neautorizat și nefiscalizat, prin lipsa totală de reacție la problemele din Transporturi”, mai spune președintele COTAR. 

 

Transportatorii rutieri de persoane cer ajutor Guvernului, după ce au diminuat foarte mult activitatea, din cauza restricțiilor din pandemie. Deși acest sector este vital și a fost direct afectat, nu s-a găsit nicio soluție pentru a nu lăsa România fără cursele regulate.








 


 



Mai multe titluri din categorie

Se pregătesc polițe RCA mult mai scumpe și inutile

Se pregătesc polițe RCA mult mai scumpe și inutile
Transportatorii au negociat cu actualul guvern interimar renunțarea la Ordonanța de Urgență care ar mări costurile polițelor RCA, introducând și coplata. Proiectul de OUG a fost lansat în luna aprilie 2021, iar...

Guvernul dă cu „flit” celor de la USR în ceea ce privește aducerea ONG-urilor în Consiliile de Administrație ale spitalelor de stat

Guvernul dă cu „flit” celor de la USR în ceea ce privește aducerea ONG-urilor în Consiliile de Administrație ale spitalelor de stat
Galerie Foto O lege inițiată de deputaul USR-PLUS Cristian Gabriel Seidler, prin care se urmărea introducerea în Consiliile de Administrație ale spitalelor publice a unor ONG-iști, a fost modificată și votată, în Senatul Ro...

Autoritățile din Argeș își bat joc de trei sate: 8 kilometri până la prima stație de autobuz!

Autoritățile din Argeș își bat joc de trei sate:  8 kilometri până la prima stație de autobuz!
Scoasă la iveală de tragedia de la Caracal, problema transportului în comun încă există în multe locuri. În Poiana Lacului, lângă Pitești, mai mulți elevi de liceu sunt nevoiți să circule pe jos sau cu...

Luna august a adus dobânzi record la împrumuturile pe termen lung

Luna august a adus dobânzi record la împrumuturile pe termen lung
Galerie Foto În ciuda sforțărilor premierului Florin Cîțu de a ne face să credem că țara merge în direcția cea bună, realitatea îi este potrivnică. Un nou duș rece pentru șeful Executivului a venit de la Banca...

Comisarul Antonescu a rezolvat cele mai grele crime de după Revoluție. Cartea „Viața la Omoruri”, de azi cu Jurnalul

Comisarul Antonescu a rezolvat cele mai grele crime de după Revoluție. Cartea „Viața la Omoruri”, de azi cu Jurnalul
Galerie Foto „Singurul lucru care-i poate descuraja pe infractori îl reprezintă pedepsele maxime!” Colonelul Dan Antonescu, acum în rezervă, este unul dintre polițiștii legendari ai României. Anchetator în cazuri...

Fondator USR, alături de Nicușor Dan, găsit incompatibil pentru că încheia contracte cu autoritatea publică în care fusese ales. Nu unul-două, ci 72

Fondator USR, alături de Nicușor Dan, găsit incompatibil pentru că încheia contracte cu autoritatea publică în care fusese ales. Nu unul-două, ci 72
Galerie Foto Fost membru al USB și ex-vicepreședinte al USR, un consilier local în mandatul 2016-2020 a fost găsit incompatibil de către Agenția Națională de Integritate. Mihai Daneș a fost descoperit că, în timp ce...

Dezastrul ecologic de la Smârdan - 150.000 de tone de deșeuri animaliere aruncate pe câmp

Dezastrul ecologic de la Smârdan - 150.000 de tone de deșeuri animaliere aruncate pe câmp
Dosarul lui Gelu Cazacioc, patronul incineratorului din comuna tulceană Smârdan, care, în loc să ardă leșurile oilor moarte scoase de pe nava Queen Hind, răsturnată din cauza supraîncărcării la sfârșitul...

Contrabanda cu țigări a înflorit la sat

Contrabanda cu țigări a înflorit la sat
Țigări de contrabandă, păzite cu câini periculoși, au ajuns în mai multe comune din Argeș. Ofițerii de la Combaterea Criminalității Organizate au descoperit că, timp de un an de zile, zeci de mii de baxuri...

Copiii nu au cu ce să ajungă la școlile din mediul rural

Copiii nu au cu ce să ajungă la școlile din mediul rural
Anul școlar a debutat cu stângul, din punct de vedere al transportului elevilor la școli și licee. După ce aproape i-a falimentat pe transportatori, anul trecut, Guvernul încă nu înțelege de ce unii dintre ei...

Un nou scandal în educație, generat de Ministerul Sănătății

Un nou scandal în educație, generat de Ministerul Sănătății
În prima săptămână de școală din sistemul preuniversitar se revoltă deja cadrele didactice. Sindicatele din învățământ anunță că vor da statul în judecată pentru decizia de a le cere cadrelor didactice...

România nu poate rezista mai mult de 14 zile în fața frigului

România nu poate rezista mai mult de 14 zile în fața frigului
Agenda publică este acoperită de panica facturilor mari la gaze naturale. Există însă vești și mai îngrijorătoare pentru perioada următoare și care fac referire la asigurarea efectivă a gazelor naturale în s...

Afaceri pe bani publici, antamate în valul doi, finalizate în valul patru. Pe ce mai sparg banii instituțiile statului

Afaceri pe bani publici, antamate în valul doi, finalizate în valul patru. Pe ce mai sparg banii instituțiile statului
Galerie Foto Mai multe instituții publice, unele extrem de vizibile în planul politic al perioadei pe care o traversăm, se întrec în achiziții care mai de care mai interesante. Vorbim despre Consiliul Superior al Magistraturii,...

Pacienții cu COVID, plimbați din nou între spitale

Pacienții cu COVID, plimbați din nou între spitale
Deși, începând din luna martie a acestui an, spitalele din România nu mai sunt împărțite în COVID și non-COVID, conform Ordinului MS 434/2021, pacienții cu COVID-19 aflați în stare critică au început să...

Noul „munțoman” vrea iluminat stradal pe potecă și dozatoare cu apă pe vârf

Noul „munțoman” vrea iluminat stradal pe potecă și dozatoare cu apă pe vârf
Galerie Foto Salvamontiștii argeșeni au fost certați de tatăl unei tinere că traseul montan pe care îl parcurgea fiica lui nu era iluminat. În jur de 10 apeluri a dat omul, atât la 112, cât și la Dispeceratul Național...

Angajații CJ Suceava, puși să învețe cum stă treaba cu planificarea strategică 

Achizițiile trăsnite au devenit un sport național când vorbim despre administrațiile locale. De la an la an, tot mai inventivi, edilii găsesc cele mai ingenioase contracte pentru a sifona banii publici, fie pentru...
Serviciul de email marketing furnizat de