x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Guvernele pandemiei au distrus transportul de persoane, iar românul de rând suportă consecințele

0
Autor: Diana Scarlat 23 Iul 2021 - 07:05
Guvernele pandemiei au distrus transportul de persoane, iar românul de rând suportă consecințele
Vezi galeria foto


Accidentul feroviar de la Fetești, de miercuri, a arătat ce înseamnă pentru călătorii din România falimentarea transportatorilor rutieri autorizați. Călătorii nu au avut prea multe șanse de a se urca într-un autocar sau microbuz, pe ruta București-Constanța, în timp ce era paralizată circulația trenurilor pe aceeași rută, pe ambele sensuri de mers. Transportatorii rutieri de persoane cer ajutor Guvernului.

 

 

Un tren de marfă a deraiat, miercuri, 21 iulie, blocând circulația feroviară la intrare în stația CF Fetești. Magistrala București - Constanța a rămas blocată până după miezul nopții, la intrare în stația CF Fetești, pe ambele sensuri de circulație. Noaptea, la ora 2.30 a fost redeschisă Magistrala București  - Constanța, iar trenurile și-au reluat circulația pe ruta directă, după ce fuseseră redirecționate. Călătorii n-au mai putut fi preluați de autocare și microbuze, așa cum se-ntâmpla înainte de pandemie, pentru că niciun transportator nu și-a mai permis să circule la capacitatea din anul 2019, după ce deciziile Guvernului i-au adus în pragul falimentului. „Avem pierderi de până la 90% și niciun ajutor de la stat. Subvenții nu se acordă pentru transportatorii rutieri. Acum, chiar dacă am vrea să revenim la situația din 2019, nu mai avem nici șoferi, după ce am fost nevoiți să restrângem activitatea și să trimitem oamenii acasă. Noi am cerut o reevaluare a situației, pentru că există riscul să rămână zone neacoperite de cursele regulate, dar efectiv nu ne-a luat nimeni în seamă”, a explicat, pentru Jurnalul, unul dintre patronii firmelor de transport care operează pe ruta București-Constanța.

 

Transportul în comun poate dispărea 

 

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) cere Guvernului României să ia măsuri urgent pentru deblocarea situației din transporturile rutiere de persoane. „Blocajele de pe căile ferate din ultima perioadă de caniculă, care au pus în pericol călătorii, arată că este nevoie de transport rutier autorizat. După un an și jumătate de restricții cauzate de pandemie, firmele de transport sunt aproape falimentate. În tot acest timp, pentru firmele de transport rutier de persoane nu s-a putut găsi nicio modalitate de a compensa pierderile suferite în pandemie. Această situație poate duce la blocarea transporturilor în toată țara, iar până acum se pare că nimeni nu-și dă seama de consecințele pe termen scurt, mediu și lung ale falimentării, cu bună știință, a transportatorilor autorizați din România”, precizează Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

 

Alternativa „ia-mă nene” e periculoasă

 

Transportatorii rutieri mai spun că ajutorul din partea Guvernului României este absolut necesar acum, pentru a nu afecta viețile oamenilor. „Pe lângă disconfortul creat de lipsa mijloacelor de transport în comun, mai este problema căldurii excesive, care poate afecta grav sănătatea oamenilor, iar pe termen lung sunt multe alte probleme care apar, la nivel național, atunci când dispar transportatorii rutieri de persoane. Sa ne aducem aminte de cazul Caracal. Oare cei de la guvernare sunt conștienți de faptul că acel caz a existat din cauză că oamenii nu au decât alternativa «ia-mă nene»? Adică efectiv se încurajează transportul neautorizat și nefiscalizat, prin lipsa totală de reacție la problemele din Transporturi”, mai spune președintele COTAR. 

 

Transportatorii rutieri de persoane cer ajutor Guvernului, după ce au diminuat foarte mult activitatea, din cauza restricțiilor din pandemie. Deși acest sector este vital și a fost direct afectat, nu s-a găsit nicio soluție pentru a nu lăsa România fără cursele regulate.








 


 



Mai multe titluri din categorie

S-a dus vara, s-a dus și Vama

S-a dus vara, s-a dus și Vama
Galerie Foto Vama Veche își începe recuperarea după sezonul estival, aproape cinci luni în care a gâfâit temeinic. Aglomerație, multe mașini, multă mizerie, mult fum și, mai ales, multă gălăgie. Până în luna mai a...

Vaccinul românesc, „arestat” de Curtea de Conturi din Timiș

Vaccinul românesc, „arestat” de Curtea de Conturi din Timiș
Galerie Foto Inspectorii Camerei de Conturi Timiş au raportat că cercetarea lor în cazul vaccinului românesc împotriva COVID-19 a fost obstrucţionată în desfăşurarea activităţii de audit de conducerea institutului...

Noi reglementări anti Covid, noi contradicții

Noi reglementări anti Covid, noi contradicții
Galerie Foto Guvernul PNL ne-a demonstrat, ieri, cât de repede se poate modifica legislația, ca să se muleze pe nevoile imediate și interesele partidului. Rata de incidență a contaminării cu virusul SARS-CoV-2 depășise deja...

Coșmar: ne îndreptăm spre scenariul italian „martie 2020”

Coșmar: ne îndreptăm spre scenariul italian „martie 2020”
Galerie Foto În ciuda exploziei de infectări cu coronavirus, din ultima perioadă, și a faptului că zilnic mor de două ori mai mulți oameni de COVID-19 decât au murit în tragedia de la Colectiv, campania de vaccinare nu dă...

Inovaţie pe piaţa muncii: scafandru angajat pe drepturi de autor 

Inovaţie pe piaţa muncii: scafandru angajat pe drepturi de autor 
Galerie Foto În luna aprilie a acestui an, doi scafandri şi-au găsit sfârşitul în Marea Neagră, la o adâncime de numai 3-4 metri, în dreptul plajei de la Hotelul Europa, din staţiunea Eforie Nord. După necropsia...

Testarea elevilor: Ping-pong între Ministerul Educației și Direcțiile de Sănătate Publică

Testarea elevilor: Ping-pong între Ministerul Educației și Direcțiile de Sănătate Publică
Există o categorie de elevi care nu are acces la testarea gratuită din școli: chiar colegii din imediata apropiere a unui elev infectat. Elevii care au ghinionul să stea în bănci lângă un copil care se îmbolnăv...

Guvernul, avertizat de Ministerul Justiției că restricțiile legate de vaccinare sunt ilegale

Guvernul, avertizat de Ministerul Justiției că restricțiile legate de vaccinare sunt ilegale
Galerie Foto Impunerea Certificatului „verde”, pentru a putea avea acces în anumite spații închise, publice sau private, atunci când o localitate se află în zona de incidență de peste trei cazuri la mia de locuitori, a...

Dedesubturile ultimului faliment de pe piața asigurărilor. Cum a ajutat conducerea ASF pe City Insurance să dea ţeapă

Dedesubturile ultimului faliment de pe piața asigurărilor. Cum a ajutat conducerea ASF pe City Insurance să dea ţeapă
Galerie Foto După falimentul companiilor Astra Asigurări şi Carpatica, acum un nou faliment zguduie din temelii piaţa asigurărilor pe cel mai important segment al său, cel al asigurărilor obligatorii de răspundere civilă aut...

Strategul din spatele noului șef al Poștei Române, un consilier general specializat în minuni economice în declarațiile de avere

Strategul din spatele noului șef al Poștei Române, un consilier general specializat în minuni economice în declarațiile de avere
Galerie Foto Noul șef al Companiei Naționale Poșta Română, sprijinit de gruparea lui Florin Cîțu din PNL, Valentin Ștefan și-a adus, drept consilier personal, în această societate de stat, unul dintre consilierii generali...

Se pregătesc polițe RCA mult mai scumpe și inutile

Se pregătesc polițe RCA mult mai scumpe și inutile
Transportatorii au negociat cu actualul guvern interimar renunțarea la Ordonanța de Urgență care ar mări costurile polițelor RCA, introducând și coplata. Proiectul de OUG a fost lansat în luna aprilie 2021, iar...

Guvernul dă cu „flit” celor de la USR în ceea ce privește aducerea ONG-urilor în Consiliile de Administrație ale spitalelor de stat

Guvernul dă cu „flit” celor de la USR în ceea ce privește aducerea ONG-urilor în Consiliile de Administrație ale spitalelor de stat
Galerie Foto O lege inițiată de deputaul USR-PLUS Cristian Gabriel Seidler, prin care se urmărea introducerea în Consiliile de Administrație ale spitalelor publice a unor ONG-iști, a fost modificată și votată, în Senatul Ro...

Autoritățile din Argeș își bat joc de trei sate: 8 kilometri până la prima stație de autobuz!

Autoritățile din Argeș își bat joc de trei sate:  8 kilometri până la prima stație de autobuz!
Scoasă la iveală de tragedia de la Caracal, problema transportului în comun încă există în multe locuri. În Poiana Lacului, lângă Pitești, mai mulți elevi de liceu sunt nevoiți să circule pe jos sau cu...

Luna august a adus dobânzi record la împrumuturile pe termen lung

Luna august a adus dobânzi record la împrumuturile pe termen lung
Galerie Foto În ciuda sforțărilor premierului Florin Cîțu de a ne face să credem că țara merge în direcția cea bună, realitatea îi este potrivnică. Un nou duș rece pentru șeful Executivului a venit de la Banca...

Comisarul Antonescu a rezolvat cele mai grele crime de după Revoluție. Cartea „Viața la Omoruri”, de azi cu Jurnalul

Comisarul Antonescu a rezolvat cele mai grele crime de după Revoluție. Cartea „Viața la Omoruri”, de azi cu Jurnalul
Galerie Foto „Singurul lucru care-i poate descuraja pe infractori îl reprezintă pedepsele maxime!” Colonelul Dan Antonescu, acum în rezervă, este unul dintre polițiștii legendari ai României. Anchetator în cazuri...

Fondator USR, alături de Nicușor Dan, găsit incompatibil pentru că încheia contracte cu autoritatea publică în care fusese ales. Nu unul-două, ci 72

Fondator USR, alături de Nicușor Dan, găsit incompatibil pentru că încheia contracte cu autoritatea publică în care fusese ales. Nu unul-două, ci 72
Galerie Foto Fost membru al USB și ex-vicepreședinte al USR, un consilier local în mandatul 2016-2020 a fost găsit incompatibil de către Agenția Națională de Integritate. Mihai Daneș a fost descoperit că, în timp ce...
Serviciul de email marketing furnizat de