x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Otopeniul s-a pricopsit cu tulumbele lui Pricopsitu

Otopeniul s-a pricopsit cu tulumbele lui Pricopsitu

de Petru Zoltan    |    05 Mai 2010   •   00:00
Otopeniul s-a pricopsit cu tulumbele lui Pricopsitu
Sursa foto: www.situatiiurgenta.ro/

Afacerile derulate pe spatele Aeroportului Internaţional "Henri Coandă" parcă nu mai contenesc. Ultima găselniţă în materie de achiziţii pe bani publici o reprezintă închirierea de autospeciale pentru stingerea incendiilor pe aeroport.



La sfârşitul lunii februarie, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Tudor Jidav, a decis că are nevoie de două autospeciale pentru stingerea incendiilor pentru Aeroportul "Henri Coandă".

Cum achiziţionarea unei asemenea autospeciale costa destul de mult, s-a optat pentru închirierea acestora. După câteva calcule rapide, CNAB a estimat că o asemenea afacere i-ar costa în jur de 168.000 de euro, fără TVA.

Pe principiul primul venit, primul servit, CNAB a oferit contractul firmei Stingeri şi Intervenţii SA. Ca să nu bată la ochii naivilor, oferta firmei câştigătoare a fost mai mică decât preţul estimat iniţial. Contractul a fost semnat la 1 aprilie, iar valoarea finală a fost de 159.491 de euro, fără TVA. Am putea spune că s-a reuşit economisirea unei sume de 8.509 euro, fără TVA, dacă firma nu s-ar afla în aria de interese a lui Mihai Gabriel Popescu, alias Mişu Pricopsitu, şi a generalului Aurel Udor, fostul şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti.

"Firma nu-i a mea cu nimic. Nora mea are acţiuni acolo pe care doreşte să le înstrăineze. Eu nu am nici o treabă direct în firmă. Din câte cunosc eu, firma respectivă a participat la licitaţie şi a câştigat", ne-a declarat Aurel Udor.

Compania Stingeri şi Intervenţii a fost înfiinţată în anul 2007 de Daniel Cătălin Moise şi Ionela Alina Udor, nora generalului - maior cu două stele Aurel Udor. Un an mai târziu, firma şi-a majorat capitalul social şi s-a transformat în societate pe acţiuni, fiind cooptat în afacere şi Cristian Vlad, unul dintre asociaţii lui Mihai Gabriel Popescu din firma Global Economic Phone.

Fost traseist politic, nepot al lui Ion Diaconescu, implicat în afaceri cu SRI, Pricopsitu a ajuns în 2007 consilier al lui Ludovic Orban la Ministerul Transporturilor. O dată cu cooptarea lui Cristian Vlad în firma Stingeri şi Intervenţii SA, au început să apară şi contractele pe bani publici. Pe lângă bani au venit şi noi acţionari. Astfel, pe lista acţionarilor au fost incluşi colonelul Costică Girip, fost locţiitor al generalului Udor la ISU Bucureşti, dar şi Constantin Băbeanu Popescu, cenzor la Green Energy Grup SA, firmă controlată tot de Pricopsitu.

Totodată, 33,33% din acţiuni au fost preluate de firma Romstrade SRL, deţinută de Nelu Iordache. Directorul general al firmei, colonelul Costică Girip, ne-a spus în legătură cu această afacere: "Aeroportul are propriul serviciu de pompieri, dar nu are maşini. Le-am oferit maşini pe un an de zile, fără echipaj. Nici măcar şoferul nu este al nostru. Compania e a unor băieţi tineri care au vrut să facă o afacere. Şi ne-a luat pe noi care suntem mai bătrâni şi de specialitate şi uite aşa a început totul".

De asemenea, o afacere similară s-a perfectat în septembrie 2009, când Stingeri şi Intervenţii SA s-a mai pricopsit cu două contracte asemănătoare încheiate tot pentru Aeroportul "Henri Coandă". Tudor Jidav a semnat un prim contract prin care închiria o autospecială pentru stingerea incendiilor pe aeroport în valoare de 44.800 de euro, fără TVA. Câteva zile mai târziu, s-a mai închiriat o altă autospecială asemănătoare contra sumei de 46.200 de euro, fără TVA.

Aşadar, Compania Aeroportul "Henri Coandă" a plătit pentru cele două autospeciale suma de 91.000 de euro, fără TVA. Degeaba am încercat să aflăm care a fost diferenţa dintre cele două contracte, pentru că Tudor Jidav nu a mai binevoit să răspundă la telefon.

×
Subiecte în articol: special