Anul acesta, in Campionatul National de Raliuri, legea pare sa fie facuta de Dan Gartofan, pe Seat Cordoba WRC, care a castigat lejer prima etapa, Raliul Brasovului, ce s-a desfasurat weekend-ul trecut.
Vicecampionul de anul trecut a mers aproape perfect in cursa ardeleana, obtinand punctaj maxim in 9 dintre cele zece probe speciale. âPuteam sa castig si a zecea proba, dar am avut senzatia ca sunt probleme cu diferentialul. De aceea am preferat s-o las mai moale si sa termin linistit cursa. Abia la final am constatat ca era vorba de un sunet produs de cauciucuri", a declarat âGiri", cum il numesc prietenii.PLANURI. Referitor la intentiile pe care le are in acest an, Gartofan crede ca nu mai are scuze si trebuie sa castige titlul de campion. âAm castigat doar o batalie, nu si razboiul. Sper insa ca pana la final sa nu am probleme si sa devin campion. Mai este pana la toamna, dar cred ca doar ghinioanele ma mai pot opri din goana spre titlu. Atata vreme cat am totul la dispozitie si masina e in regula, nu voi avea nici o scuza daca esuez", a exclamat brasoveanul, care are in palmares titlul la grupa N in 2002, cand pilota un Mitsubishi Evo5.
RESPECT. Gartofan a fost creditat de Mihai Leu, campionul en titre, cu prima sansa la castigarea campionatului in actualul sezon. âAnul trrecut mi-a prins bine lupta cu Mihai. E un pilot foarte rapid si agresiv si nu doar un fost boxer, asa cum l-au numit unii. Cu ajutorul lui am reusit sa anim sezonul trecut si sper ca asa sa fie si in acesta", a afirmat âGiri".
RIVALI. Desi a castigat fara probleme prima cursa a sezonului, pilotul ardelean considera ca va avea, totusi, âzile grele" cu marii rivali de la Grupa A, Constantin Aur, Bogdan Marisca si Mihai Leu. âToti trei sunt piloti extraordinari si au masini bune. Titi Aur poate fi principalul adversar in lupta pentru titlu", a incheiat Gartofan.
Catalin Fainisi
Leu vrea victoria la Hunedoara
Dupa ce s-a clasat doar al saselea in prima etapa a sezonului, la Brasov, campionul national en titre, Mihai Leu, a declarat ca intentioneaza sa castige cea de-a doua etapa, Raliul Hunedoarei, ce se va disputa la Deva, in perioada 24 - 25 aprilie. âAnul trecut am invins acolo si cred ca o pot face si acum. Este foarte important pentru mine faptul ca voi evolua in fata propriilor suporteri, care mi-au fost mereu aproape. Nu vreau sa-i dezamagesc!", a declarat fostul campion mondial de box profesionist, care, in Raliul Brasovului, a resimtit din plin inferioritatea masinii Hyundai Coupe Kitcar, din acest an, fata de WRC-ul cu care a luat titlul sezonul trecut.
Sezonul 2004 al Campionatului National de Raliuri
Editia Campionatului National de Raliuri (CNR) din acest an va fi alcatuita tot din 10 etape, precum cea din 2003. Diferenta este aceea ca Raliul Onestiului a devenit rezerva, dupa ce a fost inlocuit de o etapa disputata in Bulgaria. Aceasta se va disputa in perioada 24-25 iulie, la Hebros, fiind urmata, dupa doua saptamani, de Raliul Sibiului.
1. Raliul Brasovului 27 - 28 martie asfalt
2. Raliul Hunedoarei 24 - 25 aprilie asfalt
3. Raliul Maramuresului (Baia Mare) 22 - 23 mai asfalt
4. Raliul Clujului 12 - 13 iunie asfalt
5. Raliul Romaniei (Brasov) 2 - 4 iulie macadam Raliul Hebros (Bulgaria) 24 - 25 iulie asfalt
6. Raliul Sibiului 7 - 8 august macadam
7. Raliul Harghitei 28 - 29 august macadam
8. Raliul Argesului 18 - 19 septembrie macadam
9. Raliul Timisoarei 9 - 10 octombrie macadam
Rezerva Raliul Onestiului macadam