x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Sport "Masina Anului 2005" - Dominatie germana in marea finala

"Masina Anului 2005" - Dominatie germana in marea finala

15 Noi 2004   •   00:00

Competitia care desemneaza cea mai buna masina a anului 2005 in Romania se apropie de final. De curand, juriul presei auto din tara noastra, din care face parte si Jurnalul National, a desemnat cele 10 finaliste ale concursului.

CATALIN FAINISI

Click pentru a mari imaginea
IMPRESIE. Seat Altea a uimit inca de la lansare prin formele futuriste, ce au prevestit noile tendinte ale marcii
Acestea sunt: Citroen C4, Dacia Logan, Fiat Idea, Hyundai Tucson, Kia Picanto, Mitsubishi Colt, Opel Astra, Peugeot 407, Seat Altea si Skoda Octavia. Acestea au fost alese dintr-un numar de 31 de masini eligibile, pentru a ajunge in finala trebuind sa fie modele complet noi, in vanzare pe piata romaneasca cel tarziu de la 1 ianuarie. Lista se face plecand de la masinile eligibile pentru juriul european Car of the Year in anul respectiv. Invingatoarea va fi stabilita la 2 decembrie, premiul urmand a fi acordat in cadrul unei festivitati deosebite.

VANZARI. Cele mai prezente in ultimul act sunt masinile aflate sub concerne germane, Volkswagen Group fiind reprezentat de Skoda Octavia si Seat Altea, modele ce au impresionat in Romania, primul fiind comercializat in peste 200 de exemplare in prima luna de la lansare. De asemenea, cealalta masina de origine germana din finala este Opel Astra, care apartine grupului General Motors. Cu acelasi numar de finaliste se prezinta si continentul asiatic, Kia Picanto, proaspat lansatul Mitsubishi Colt si Hyundai Tucson fiind masini foarte fiabile, iar primele doua au preturi foarte atractive. Producatorii francezi au intrat in ultimul act cu noul CitroIn C4, care va fi disponibil in tara noastra incepand cu acest an, respectiv cu Peugeot 407, o masina impresionanta, ce se anunta drept unul dintre marii favoriti la titlu.

CHEIA SUCCESULUI LOGAN
Click pentru a mari imaginea
Intrarea in finala a noului model Dacia Logan (foto) nu este deloc surprinzatoare, avand in vedere faptul ca automobilul lansat in septembrie a fost comandat, in numai doua luni, in peste 20.000 de exemplare si a starnit interesul pietelor occidentale. Motivele pentru care "masina nationala" ar putea castiga competitia in acest an sunt pretul excelent, robustetea, fiabilitatea, costurile reduse de intretinere si faptul ca se adapteaza perfect drumurilor romanesti. De asemenea, faptul ca este deja un succes in Croatia, Bosnia si Hertegovina, Ungaria, Turcia sau Slovenia este un mare avantaj pentru imaginea Renault, care a ratat finala cu ultimul sau model, Modus.

×
Subiecte în articol: sport