Pilotul brazilian Nelson Piquet Jr. i-a acuzat pe conducătorii echipei Renault F1 că i-au solicitat să provoace în mod voluntar un accident în Marele Premiu din 2008 al statului Singapore, pentru a favoriza victoria coechipierului său Fernando Alonso.
"Mi s-a solicitat de către Flavio Briatore, care este atât managerul meu cât şi conducătorul echipei de F1 Renault, şi de către Pat Symonds, directorul tehnic al Renault F1, să provoc în mod deliberat un accident pentru a favoriza performanţele team-ului", se arată într-un document pe care postul de radio RMC precizează că îl deţine în exclusivitate.
Site-ul F1SA.com publică la rândul său ceea ce pretinde a fi procesul verbal al unei înregistrări audio dintre Piquet Jr. şi Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA), în care se afirmă aceelaşi lucruri, fără a se putea însă certifica autenticitatea acestei înregistrări.
Renault este acuzată de faptul că a provocat în mod voluntar un accident al pilotului său secund, Piquet Jr., la Singapore pentru a favoriza victoria coechipierului Fernando Alonso. Echipa a fost convocată pentru a apărea, la 21 septembrie, în faţa Consiliului Mondial din cadrul FIA.
Potrivit site-ului autosport.com, această înşelătorie a fost dezvăluită oficialilor FIA de către tatăl lui Nelson Piquet Jr, triplu campion mondial Nelson Piquet, cu ocazia Grand Prix-ului Ungariei din 2009, ultima cursa a fiului său înainte de demiterea sa de la Renault, la începutul lunii august.
Alonso, care, conform unui raport al FIA citat de autosport.com, nu a "ştiut nimic despre presupusele planuri de a provoca în mod deliberat un accident", a declarat, joi, nu şi-ar fi putut imagina niciodată o astfel de situaţie. "Sunt surprins. Nu mă voi gândi prea mult timp la acest subiect. După audierile (n.r. - de la data de 21 septembrie) totul va fi clarificat. Atunci va fi timp să comentăm această situaţie. Dar acum, nu are nici un sens", a răspuns dublu campion mondial într-o conferinţă de presă.
Ceilalţi piloţi din padock s-au arătat mai degrabă jenaţi de afacerea Renault. "Vorbind realist este mult mai uşor să accidentezi o maşină de F1 decât să pilotezi una, din cauza puterii sale şi a tuturor celorlalţi factori. Dacă este adevărat, acest lucru este extrem de trist. Singurul lucru pe care eu îl văd acum este că cineva îi vrea capul lui Briatore. Asta e tot ce văd pentru că această afacere pare foarte ciudată", a menţionat Rubens Barrichello (Brawn GP).
În timpul MP al statului Singapore, disputat la 28 septembre 2008, Alonso a intrat la boxe pentru prima alimentare şi a ieşit pe poziţia a 20-a, ultima. Însă, după alte două tururi, colegul său Piquet jr. i-a oferit şansa de a deveni din ultimul primul! Atunci, Renault-ul brazilianului s-a zdrobit de zidul de protecţie al circuitului realizat pe străzile oraşului Singapore, ceea ce a dus la intrare maşinii de siguranţă pe pistă. Piquet a ieşit nevătămat din monopost, dar au urmat momente de confuzie pentru celelate echipe. Unii dintre piloţi s-au repezit la realimentare, deşi accesul în zona standurilor era interzis, alţii au aşteptat ca intrarea la boxe să fie permisă. Singurul cu maşina plină de benzină în acel moment era Alonso şi experimentatul pilot a profitat de faptul că ceilalţi concurenţi urmau să treacă pe la standuri.
După ce Safety Car-ul s-a retras, Alonso a ajuns pe cinci, dar cei patru piloţi din faţa sa aveau de rezolvat câteva "probleme": Nico Rosberg, liderul, şi Robert Kubica, locul patru, au trebuit să ispăşească un "stop and go" de zece secunde, pentru că au intrat la boxe când nu era permis accesul, iar Jarno Trulli şi Giancarlo Fisichella urmau să realimenteze. În turul 33, Alonso a preluat conducerea cursei, pe care nu a mai cedat-o până la sfârşit, câştigând în mod surprinzător cursa de la Singapore.
Mediafax
Citește pe Antena3.ro