x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Udrea cheltuieşte 1,3 milioane de euro pentru imaginea României

0
Autor: Elena Stan 23 Iun 2009 - 00:00
Udrea cheltuieşte 1,3 milioane de euro pentru imaginea României Dan Marinescu/Jurnalul National


Elena Udrea aruncă pe apa Sâmbetei peste 1,3 milioane de euro din bugetul statului pentru promovarea României pe două posturi internaţionale de televiziune. Campania începe târziu, după ce toată lumea şi-a făcut deja planuri de vacanţă, iar bugetele turiştilor sunt serios afectate de criza economică mondială.

Udrea se aşteaptă ca spotul de promovare a României pe cele mai mari posturi internaţionale de televiziune să stârnească curiozitatea turiştilor străini.

„Spotul de promovare a României va fi difuzat până la sfârşitul acestui an pe două mari posturi de televiziune internaţionale, unul de sport şi celălalt de ştiri. Ministerul se află în prezent în proces de selecţie a acestora. Sper ca numărul turiştilor străini care vor veni în România anul acesta să crească cu cel puţin 10% în urma campaniilor de promovare pe care le vom face", declara la 5 iunie Elena Udrea, la Paris, cu ocazia lansării campaniei externe de promovare a României.

Cu toate acestea, anunţul cu privire la organizarea licitaţiei pentru alegerea posturilor tv care vor derula campania de publicitate pe piaţa internaţională a fost lansat abia ieri, la trei săptămâni după anunţul ministrului Udrea.

Utilitatea campaniei de promovare ridică un mare semn de întrebare, deoarece majoritatea tour-operatorilor au contracte deja încheiate, aceste aranjamente realizându-se încă de la sfârşitul anului trecut, nu în plin sezon estival.

Astfel, dacă acţiunile de promovare nu vor continua şi în 2010, cele 1,3 milioane de euro vor fi doar bani cheltuiţi degeaba. Rămâne de văzut cine va profita de pe urma bugetului generos alocat de Ministerul Turismului.

CERINŢE
Posturile care vor difuza spoturile de promovare vor fi desemnate printr-o licitaţie organizată în luna iulie, valoarea estimată a contractelor de publicitate fiind de 5,6 milioane de lei (1,3 milioane de euro), fără TVA.

Potrivit Ministerului Turismului, contractele vor viza servicii de campanie publicitară tv pe piaţa internaţională în perioada 15 iulie-31 decembrie 2009.

Instituţia va selecta un post paneuropean de sport şi un canal internaţional de ştiri. Termenul-limită pentru primirea ofertelor este 6 iulie.

La noi în ţară nu există companii de publicitate care să fi angajat contracte cu posturile de televiziune vizate de Udrea, respectiv Eurosport şi Euronews şi care să îndeplinească cerinţele specificate în caietul de sarcini.

La licitaţie pot participa maxim şapte agenţi economici care trebuie să depună o garanţie de 84.700 de lei pentru canalele sportive şi de 28.230 de lei pentru canalele de ştiri. Totodată, agenţiile care intermediază campania pentru posturile de sport trebuie să fi obţinut în ultimii trei ani o cifră de afaceri anuală de minimum trei milioane de euro şi să fi încheiat un contract de publicitate de minimum 300.000 de euro sau trei contracte de minimum 500.000 de euro. În ceea ce priveşte publicitatea difuzată pe posturile de ştiri, valoarea cifrei de afaceri a intermediarilor trebuie să fie de minimum un milion de euro, iar contractul de publicitate încheiat anterior să fie de cel puţin 100.000 de euro, respectiv 160.000 de euro pentru trei contracte.

TURISMUL, ÎN RECESIUNE
Deşi se aruncă cu bani pentru promovarea României pe plan internaţional, se pare că rezultatele nu sunt chiar îmbucurătoare, potrivit specialiştilor în domeniu. „Estimez pentru acest an o scădere a numărului de turişti străini care vor sosi în România în ciuda sumelor alocate pentru promovarea internaţională. Circa 70% din turiştii occidentali au bugetul de vacanţă afectat de criza economică. Nemulţumirile manifestate de marii tour-operatori, care aduceau turişti la noi în ţară, şi faptul că faţă de anul trecut nu s-au făcut schimbări majore în ceea ce priveşte condiţiile din structurile de cazare de la noi din ţară sunt factori care nu pot duce la o creştere a numărului de turişti străini sosiţi la noi în ţară", ne-a declarat Ciprian Enea, consultant al agenţiei Bestturism.

Citeşte mai multe despre:   economic,   promovare

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Wizz Air anunță două rute noi din România spre Marea Britanie

Wizz Air anunță două rute noi din România spre Marea Britanie
Operatorul aerian low-cost ,Wizz Air, lansează două rute noi de la Iaşi şi Craiova spre Birmingham în Marea Britanie. Acestea vor fi operabile de la  23 şi 24 octombrie 2020. Biletele...

Trei domenii ale economiei vor rămâne stabile până la sfârșitul anului

Trei domenii ale economiei vor rămâne stabile până la sfârșitul anului
Industria, construcțiile și serviciile vor fi stabile până la sfârșitul anului, însă prețurile în comerțul cu amănuntul și în construcții vor c rește moderat, potrivit managerilor care au participat la...

Oltenia și Dobrogea, închise pentru turiștii străini

Oltenia și Dobrogea, închise pentru turiștii străini
Două regiuni din România se află pe podiumul UE la proporția mare de turiști străini în raport cu cei autohtoni. Zonele cele mai atractive pentru vizitatorii nerezidențiali sunt concentrate în sudul Europei....

Moştenirea primarilor, 100 de lei pentru fiecare român

Moştenirea primarilor, 100 de lei pentru fiecare român
Românii şi-au ales ieri, pentru următorii patru ani, noile administraţii locale. Un vot foarte important în viaţa comunităţilor, pentru că preşedinţii consiliilor judeţene, primarii şi consilierii celor...

Şoc pe piaţa valutară: Euro a ajuns la un nou maxim istoric în raport cu moneda națională

Şoc pe piaţa valutară: Euro a ajuns la un nou maxim istoric în raport cu moneda națională
Euro a atins vineri un nou maxim istoric, a treia zi la rînd, fiind cotat la BNR la 4.8750 lei, cu o creștere de 0,06% față de maximul precedent, atins miercuri, la 4,8722 lei.   Acesta este al cincilea...

Cât se va devaloriza leul în următoarea perioadă. Ce se va întâmpla cu inflația

Cât se va devaloriza leul în următoarea perioadă. Ce se va întâmpla cu inflația
Leul va ajunge la 4,9777 lei/euro, iar rata inflației va ajunge la 2,94% până în septembrie 2021, prognozează analiștii CFA România.  "În ceea ce priveşte cursul de schimb EUR/RON, 90% dintre...

Șomajul a crescut la 5,4% trimestrul doi din 2020. Numărul angajaților a scăzut la 65,2%

Șomajul a crescut la 5,4% trimestrul doi din 2020. Numărul angajaților a scăzut la 65,2%
Șomajul a crescut în trimestrul doi la 5,4%, cu 1,1% mai mult față de perioada anterioară. Rata de ocupare a populației cu vârste între 15-64 de ani a fost de 65,2%, cu 0,2% mai mică față de intervalul...

Casele vândute în pandemie: mai puține și mai scumpe

Casele vândute în pandemie: mai puține și mai scumpe
În perioada stărilor de urgență și de alertă (martie-august 2020), numărul imobilelor vândute a scăzut dramatic, în timp ce prețurile pe metrul pătrat au crescut accelerat față de același interval din...

Începe luna cadourilor pentru fermierii activi

Începe luna cadourilor pentru fermierii activi
Fermierii cu activitate în sectoarele zootehnic și vegetal pot depune de astăzi, până la 23 octombrie, cereri de accesare a unor finanțări alocate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR). Măsura...

Harta hărniciei

Harta hărniciei
În semestrul I 2020 s-au construit în total 29.765 de locuințe noi, în creștere cu 2.561 de unități față de numărul înregistrat în același interval din 2019, arată datele centralizate de Institutul...

Autostrada de un miliard de euro, scoasă la licitatie

Autostrada de un miliard de euro, scoasă la licitatie
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat ieri anunțul de licitație pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 Cornetu - Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești. Cu o...

Afacerile IMM-urilor revin pe scădere

Afacerile IMM-urilor revin pe scădere
Cifra de afaceri a IMM-urilor din România a coborât cu 14% în august comparativ cu iulie, relevă un studiu al distribuitorului de softuri financiar-contabile SmartBill. Față de intervalul similar al anului trecut,...

BNR se curăță de 7 milioane de lei

BNR se curăță de 7 milioane de lei
Banca Națională a României (BNR) efectuează o serie de achiziții necesare desfășurării activității, conform programului pe anul 2020, publicat pe site-ul propriu. Una dintre operațiunile afișate vizează...

Demisie importantă la Fondul Proprietatea

Demisie importantă la Fondul Proprietatea
Președintele și CEO la Raiffeisen Bank, Steven van Groningen, și-a prezentat demisia din Comitetul Reprezentanților și din Comitetele Consultative ale Fondului Proprietatea (FP). Aceasta devine defectivă din...
Serviciul de email marketing furnizat de