Vânzările revistei de can-can Closer au scăzut cu 25% în ultimii trei ani. Coperta de vineri, care aduce dezvăluiri despre o relaţie între Francois Hollande şi actriţa Julie Gayet va asigura creşterea vânzărilor, ca şi audienţa site-ului, scrie Le Figaro.
Pe scurt, între 20 şi 30% vânzări suplimentare, adică până la 450.000 de exemplare în total, faţă de 340.000 în mod obişnuit, iată ce poate spera revista Closer să obţină după publicarea fotografiilor cu preşedintele şi presupusa sa iubită.
Vineri, site-ul Closer (peste 5 milioane de vizitatori pe lună, potrivit cifrelor de audienţă oficiale) urmează să-şi dubleze audienţa, potrivit estimărilor. Ceea ce nu este deloc rău. Fotografiile cu preşedintele, care nu sunt vizibile online, aduc însă profit ediţiei tipărite a revistei. Pe web, informaţia a fost atât de preluată şi rostogolită de presa din toată lumea, încât este totalmente diluată, comentează Le Figaro. Care adaugă că, pentru Closer, ea a avut ca principal beneficiu faptul de a scoate în prim-plan marca sa, prezentă în mai multe ţări din Europa.
O provocare, pentru un titlu al unei familii de presă care are de suferit de pe urma crizei de mai mulţi ani. Publicaţia grupului de presă italian Mondadori vindea în medie 342.000 de exemplare pe săptămână, conform ultimelor estimări ale OJD, organul de control al presei, faţă de circa 450.000 în 2010. Ceea ce înseamnă o scădere a vânzărilor cu 25%.
Între 2002 şi 2008, vânzările au crescut serios, dar din 2008 a început declinul. Ritmul apariţiei face dificilă găsirea formulei magice, de scoate în prim-plan ceva senzaţional în fiecare săptămână. Dar mai ales concurenţa web-ului şi aplicaţiile mobile fac din ce în ce mai multe probleme vânzărilor ediţiilor tipărite.