x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Compania spaniolă a căilor ferate va instala cutii negre în trenurile care rulează cu viteze mari

Compania spaniolă a căilor ferate va instala cutii negre în trenurile care rulează cu viteze mari

de Agerpres    |    24 Ian 2014   •   18:29
Compania spaniolă a căilor ferate va instala cutii negre în trenurile care rulează cu viteze mari

Ministrul spaniol al dezvoltării, Ana Pastor, a anunţat instalarea de cutii negre în trenurile care rulează cu viteze de peste 160 de kilometri la oră în reţeaua spaniolă a căilor ferate. Postul public de televiziune semnalează că această măsură este una dintre cele solicitate de victimele şi rudele celor 81 de persoane care şi-au pierdut viaţa în accidentul de tren din apropiere de Santiago de Compostela, petrecut cu şase luni în urmă, la 24 iulie 2013.

Prin urmare, cutiile negre vor fi instalate din luna mai în 240 de trenuri din reţeaua feroviară spaniolă, care ating viteze de peste 160 de kilometri la oră. În trenurile noi, cutiile negre vor fi instalate automat şi vor permite înregistrarea video şi audio a tot ceea ce se petrece în cabina conductorului, de la plecarea şi până la sosirea trenului. La rândul lor, conductorii nu vor mai putea avea niciun tip de mijloc de comunicare (în speţă, telefoane mobile) în cabină şi vor putea comunica numai avarii sau situaţii de urgenţă.

În plus, o măsură complementară va fi instalarea de probă a unor mecanisme de fixare a bagajelor, în opt trenuri.

Măsurile menţionate vor fi aplicate prin noul regulament de circulaţie cu trenul. Guvernul a aprobat vineri şi crearea unei Agenţii de stat pentru siguranţa transportului feroviar pentru pasageri, printre ale cărei competenţe se numără capacitatea de a sancţiona încălcarea regulamentului menţionat.

Executivul spaniol a făcut acest anunţ după şedinţa de guvern de vineri, şi la câteva zile după ce victimele accidentului de tren petrecut în vara anului trecut în apropierea capitalei comunităţii autonome spaniole Galicia, Santiago de Compostela, în care şi-au pierdut viaţa 81 de persoane, au denunţat faptul că 'preocuparea Ministerului Dezvoltării şi a guvernului o constituie afacerea liniilor de tren de mare viteză' şi nu investigaţiile cu privire la cauzele accidentului.

Poziţia acestora a fost făcută publică după ce recent s-a aflat că, încă din 2011, un conductor atrăgea atenţia, în cadrul unui raport, cu privire la pericolul curbei în care trenul a deraiat în 24 iulie. Victimele accidentului cer acum crearea unei comisii de anchetă pentru a trage la răspundere şi politicienii, în special după cunoaşterea semnalului de alarmă tras în raportul menţionat. Documentul a fost prezentat de apărarea conductorului trenului deraiat, singurul judecat până acum pentru tragedia din iulie 2013.

Mecanicul trenului care a deraiat în 24 iulie în apropiere de Santiago de Compostela vorbea la telefon cu compania spaniolă a căilor ferate, Renfe, şi consulta un plan al căilor ferate în momentul accidentului. Potrivit informaţiilor obţinute din cutiile negre ale trenului, acesta rula cu o viteză la 192 de kilometri la oră înainte ca mecanicul să încerce să frâneze. În curba în care a avut loc accidentul, în momentul deraierii, trenul avea o viteză de 153 de kilometri la oră.

×
Subiecte în articol: cutie neagra tren tren deraiat