Facebook a recunoscut, miercuri, că o persoană din executivul companiei a angajat o firmă de PR pentru a-l ataca pe George Soros şi pentru a afla informaţii despre omul de afaceri, scrie The Guardian.
Ellio Schrage, şeful departamentului de comunicare şi politici, care urmează să părăsească compania, şi-a asumat responsabilitatea pentru angajarea Definers Public Affairs, într-un memoriu publicat de TechCrunch.
Atât Mark Zuckerber, cât şi Sheryl Sandberg au negat că ar fi ştiut de angajarea firmei.
“Le-am cerut să afle informaţii despre George Soros? Da.”, se arată în memoriul publicat.
Schrage a explicat motivaţia care a stat la baza deciziei. După ce Soros a caracterizat Facebook şi Google ca fiind o “ameninţare pentru societate” în cadrul unui discurs la Forumul Economic Mondial de la Davos, în ianuarie 2018, Facebook a cerut Definers să îl cerceteze pentru că voiau să afle “dacă are o motivaţie financiară”.
Ulterior, când o nouă organizaţie, Freedom From Facebook, a criticat practicile companiei, Definers “a aflat că George Soros finanţa mai mulţi membri ai organizaţiei”, scrie Schrage.
Deciziile privindu-l pe Soros sunt sensibile având în vedere rolul pe care omul de afaceri îl joacă în teoriile conspiraţiei răspândite de politica europeană.