Reguli de circulatie inedite, semne rutiere foarte colorate sau norme stricte de a face plaja - acestea sunt doar cateva dintre conditiile cu care, de voie, de nevoie, trebuie sa se familiarizeze orice turist care isi face curaj sa-si petreaca concediul in statele UE.
In ciuda tentativelor initiate de Uniunea Europeana de a realiza un set comun de reguli pentru cei 25 de membri, armonizarea legislativa dorita este departe de a deveni realitate. Legislatia nationala a statelor membre se dovedeste greu de schimbat, mai ales atunci cand se loveste de obisnuinta cetatenilor cu un anumit sistem. "BUNE MANIERE". Cel mai bun exemplu este conflictul dintre Germania si Italia, inceput in 2003, legat de normele de conduita de pe plajele mediteraneene. Nemultumiti de comportamentul turistilor germani, italienii au trecut la atac in frunte cu ministrul Turismului, Stefano Stefani. El si-a exprimat nemultumirea ca "germanii ne invadeaza plajele in grupuri mari, iar cel mai mare cotidian al lor, Bild, nu omite, la inceputul fiecarui sezon, sa scrie despre numarul ridicat de furturi de masini sau despre cele mai recente statistici ale victimelor Mafiei siciliene". Vadit suparat pe turistii nemti si pe presa din Germania, care scoate in evidenta numai punctele slabe ale regiunilor turistice italiene, ministrul si-a continuat si anul acesta fronda. El a publicat un manual cu reguli de conduita pe plaja, in care turistilor barbati li se cere sa nu faca plaja in costumul lui Adam, iar femeilor li se recomanda sa renunte la tinuta topless. Nici bautul pe nisipul fierbinte nu mai este permis, potrivit noilor reguli. Manualul mai spune ca uscarea rufelor la soare este un obicei nedemn pentru plajele italiene. CIRCULATIA. Problemele comunitarilor nu se afla numai pe litoralul italian. Majoritatea turistilor europeni nu s-a obisnuit inca cu sistemul rutier din tari precum Marea Britanie, Franta sau Germania. Banda stanga folosita de englezi in trafic este primul obstacol, iar cele 2,5 milioane de semne de circulatie care impanzesc la orice pas drumurile britanicilor induc o stare de nervozitate soferilor straini. Un singur lucru ii mai atrage insa pe turisti: nivelul alcoolemiei este cel mai permisiv din statele UE. La francezi, lucrurile se schimba radical. Nivelul permis al alcoolemiei este mult mai mic, iar pentru un sistem de depistare a radarelor, pe langa o amenda usturatoare, Politia poate confisca pe loc automobilul. Turistii trebuie sa fie foarte atenti cu soferii francezi, care nu obisnuiesc sa opreasca la trecerile de pietoni. Trecatorii trebuie sa aiba rabdare pana trec toate masinile. Partea frumoasa a unui voiaj in Franta raman insa popasurile cu mancare traditionala, care sunt la fiecare 10 km.Citește pe Antena3.ro
REGULI
|
Si in Portugalia, statul european cu cele mai multe accidente rutiere din Uniunea Europeana, turistii trebuie sa fie foarte atenti cum conduc pe autostrazi. Semnele rutiere indica de exemplu ca pe drumurile din afara oraselor turmele de oi au prioritate la trecerea strazilor, iar soferii trebuie sa astepte, in caz contrar fiind aspru amendati. O alta ciudatenie locala o constituie drumul Ponte 25, care face legatura dintre orasul Abrid si Lisabona. Viteza cu care soferii au voie sa mearga este de maximum 50 km pe ora pe acest drum. Daca raman cumva fara benzina pe acest drum, localnicii vor considera acest lucru drept o mare ofensa. Nivelul alcoolemiei permise este la fel ca cel din Franta si Germania.
|