Tarik, fratele vitreg al lui Osama bin Laden, vrea sa construiasca cel mai mare pod suspendat din lume, care sa lege Peninsula Araba de Africa.
Tarik, fratele vitreg al lui Osama bin Laden, vrea să construiască cel mai mare pod suspendat din lume, care să lege Peninsula Arabă de Africa.
Podul, la capetele căruia vor fi ridicate oraşe moderne, va
fi de proporţii biblice, avînd o lungime de 28,5 kilometri şi va trece peste
Marea Roşie, legînd direct Yemenul de Djibouti, informează site-ul
alarabiya.net. Podul va fi dotat cu o autostradă cu şase benzi de circulaţie,
precum şi cu patru linii de cale ferată. Potrivit ultimelor informaţii,
constructorul, care este fratele vitreg al teroristului saudit Osama bin Laden,
Tarik, a reuşit deja să convingă guvernele celor două ţări care vor fi legate
prin acest pod să îi aprobe proiectul în valoare de 22 miliarde de dolari (14
miliarde de euro).
COMBINAŢIE DE PODURI.
Noile oraşe moderne pe care Tarik le are în plan vor fi construite la un capăt şi
la celălalt al imensului pod şi vor consta, de fapt, într-o combinaţie de poduri
mai mici, unite într-un punct, deasupra insulei de origine vulcanică Perim, din
Marea Roşie. Unul dintre acesta va fi un "megaoraş" care se va numi "Oraşul
Luminii" (Medinet an Noor). Noile aşezări vor fi un adevărat "catalizator
al economiei" din zonă în următorul deceniu, după cum estimează
constructorul lor. "Oraşul Luminii" va avea o suprafaţă de 600 de
kilometri pătraţi şi va fi centrul economic, comercial şi turistic al regiunii.
AVANTAJE ŞI
DEZAVANTAJE. Podul va fi şi o atracţie spirituală, putînd fi tranzitat
direct şi mult mai uşor de milioanele de musulmani africani care fac anual
pelerinajul la Mecca. De asemenea, construcţia podului şi a noilor oraşe va
oferi peste 100.000 de locuri de muncă în următorii zece ani. Cu toate acestea,
constructorul mai are de trecut cteva obstacole mari pînă îşi va vedea visul împlinit.
Primul e legat de activitatea seismică intensă din zonă. În timpul unui
cutremur în 1978 s-a produs o mişcare puternică a plăcii tectonice, care a
provocat erupţia vulcanului Ardoukoba din Djibouti, iar scurgerea de lavă a
deteriorat ireversibil fundul mării. Astfel, arhitecţii vor trebui să ia serios
în calcul posibilitatea repetării uneor astfel de mişcări ale plăcii tectonice şi
să proiecteze viitoarea structură a podului astfel încît aceasta să reziste fără
probleme la asemenea mişcări. O altă problemă de care Tarik trebuie să ţină
seama este şi soarta portului din Djibouti, în care ajung peste 120.000 de
vehicule pe an, majoritatea din Etiopia, cu treburi de comerţ. Or, noul pod ar
putea să reducă drastic beneficiile economice ale portului. Specialiştii sînt însă
de părere că pe măsură ce stabilitatea politică şi economincă din Djibouti va
creşte, vor putea fi susţinute atît activităţile portului, cît şi ale podului.
Tarik bin Laden este reprezentantul unui imperiu al construcţiilor, moştenit de la tatăl său, care la mijlocul secolului trecut s-a mutat din Yemen în Arabia Saudită şi a reuşit să pună bazele unei afaceri ce se ridică la mai multe miliarde de dolari.