China a anunţat că plănuieşte o line de tren de mare viteză care se va întinde pe 13.000 de kilometri şi care va lega ţara asiatică de continentul american, scrie Beijing Times.
Cea mai mare provocare a proiectului este construirea unui tunel submarin prin strâmtoarea Bering, care să permită călătoria cu trenul între Asia şi America de Nord. Tunelul ar urma să fie de patru ori mai lung decât cel mai lung tunel submarin actual, cel care traversează Canalul Mânecii.
Potrivit proiectanţilor chinezi de la Academia de Inginerie din Beijing, linia va porni din nord-estul Chinei, va trece prin Siberia, va pătrunde prin tunelul submarin din strâmtoarea Bering, va traversa Candada şi va avea punctul final în nordul SUA.
Această linie face parte dintr-un proiect mai larg al Chinei de a se conecta prin linii de tren de mare viteză cu cele mai importante capitale ale lumii. În faza de proiectare se află şi o linie de tren care să lege Chine de Moscova, Berlin, Paris şi Londra, precum şi o a treia linie care să ducă tot în Europa, urmând traseul Drumului Mătăsii.
O a patra linie, la care lucrările au început deja, este o linie pan-asiatică, menită să lege China de Vietnam, Cambodgia, Thailanda, Malaysia şi Singapore.
Tunelul care să lege Asia de America de Nord va avea cel puţin 200 de kilometri, în cazul în care va fi construit urmând să fie cel mai mare tunel submarin făcut vreodată.
"Am început deja negocierile. Rusia s-a arătat receptivă la această idee, pe care, de altfel, au studiat-o şi experţii ruşi de mai mult timp", a declarat Wang Meng-shu, expert feroviar de la Academia de Inginerie din China.
Trenurile ar urma să circule cu viteze de până la 350 de kilometri la oră, o călătorie completă urmând să dureze două zile.
Potrivit China Daily, China dispune de tehnologia necesară construirii unui tunel submarin de o asemenea anvergură, urmând să o aplice într-un proiect menit să conecteze această ţară de Taiwan. Tunelul submarin proiectat în acest scop va avea 150 de kilometri lungime.