Marile companii americane au răspuns valului de proteste privind dicriminarea rasială prin promisiuni de creștere a diversității, donații către grupurile de drepturi civile și, în unele cazuri, prin schimbări în politicile sau practicile corporatiste, transmite Reuters.
Starbucks a anunțat că va permite angajaților să poarte tricouri și insigne Black Lives Matter, eliminând restricțiile asupra modului în care aceștia și-ar putea arăta sprijinul pentru mișcarea socială împotriva rasismului.
Apple a declarat că va crește cheltuielile cu companiile deținute de persoane de culoare, ca parte a unei inițiative de 100 de milioane de dolari privind echitatea socială.
Serviciul video Google a declarat că va cheltui 100 de milioane de dolari pentru a finanța creatorii de conținut de culoare.
Walmart nu va mai păstra produsele multiculturale de înfrumusețare în vitrine încuiate în magazinele sale. Criticii au spus că făcând acest lucru, compania a sugerat că acestea au mai multe șanse să fie furate.
NASCAR a interzis, pe 10 iunie, steagul confederat la cursele auto și la evenimente, spunând că simbolul segregaționistilor albi este „contrar angajamentului nostru de a oferi un mediu primitor și incluziv pentru toți fanii".
Amazon a impus un moratoriu de un an pentru utilizarea de către poliție a produsului său de recunoaștere facială, Rekognition, despre care criticii spun că ar putea să identifice greșit persoanele cu pielea mai închisă și că va fi folosit cu precădere în comunitățile minoritare.
Mastercard a transmis un mesaj angajaților săi, acordându-le zi liberă pe 19 iunie, iar această dată va fi desemnată Mastercard Day of Solidarity. Pe 19 iunie 1865 președintele Abraham Lincoln a citit declarația de emancipare care a pus capăt sclaviei în SUA.
L'Oreal a rechemat-o pe Munroe Bergdorf, un model britanic transgender de culoare, pe care l-a concediat în 2017, după ce i-a caracterizat pe toți albii drept rasisti. Compania franceză de produse cosmetice i-a oferit lui Bergdorf un loc în consiliul de consultanță pentru diversitate și incluziune.
HBO a informat, pe 9 iunie, că va scoate din serviciul său de streaming HBO Max filmul "Pe aripile vântului".
Rețeaua Paramount, deținută de ViacomCBS Inc, a anunțat pe 9 iunie că va întrerupe reality show-ul „Cops”, după 33 de ani. Criticii spun că emisiunea a glorificat violența poliției.
International Business Machines a declarat, pe 8 iunie, că nu va mai produce și vinde instrumente de recunoaștere facială despre care criticii susțin că sunt părtinitoare.
Bank of America a anunțat că va cheltui 1 miliard de dolari pe parcursul a patru ani pentru a elimina inegalitățile rasiale și economice.