Jurnalul.ro Ştiri Externe Oamenii de ştiinţă au creat viermele care nu se îmbătă. Cercetarea, menită să combată efectele alcoolismului

16 Iul 2014   •   18:54

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Texas au creat o nouă specie de vierme care nu se poate îmbăta oricât de mult alcool ar consuma, în cadrul unei cercetări menite să combată dependenţa de alcool şi efectele negative ale alcoolismului.

Viermii din specia Caenorhabditis elegans au suferit mutaţii genetice, provocate de cercetători, iar acum pot consuma alcool fără să resimtă efectele negative.

În urma acestei cercetări, oamenii de ştiinţă speră să dezvolte produse farmaceutice care să aibă un efect similar şi la oameni.

Profesorul Jon Pierce-Shimomura, de la Universitatea din Texas, spune că noii viermi nu numai că pot rezista la alcool fără să se îmbete, dar spre deosebire de viermii care nu au fost modificaţi, nici nu poftesc la băutură aşa cum o făceau specimenele de control după ce apărea dependenţa.

"Am descoperit metoda de a-i face insensibili la alcool, fără să le afectăm celelalte funcţii. Descoperirile noastre ne dau speranţe că în viitor vom putea dezvolta medicamente care să prevină efectele negative ale alcoolului", spune profesorul Pierce-Shimomura.

Acesta adaugă că potenţialele medicamente dezvoltate vor putea fi folosite şi de spioni.

"În urma cercetărilor noastre am putea dezvolta chiar şi o substanţă demnă de filmele cu James Bond, care să le permită spionilor să bea cot la cot cu adversarii lor fără să se îmbete. Însă vrem ca medicamentele să fie folosite pentru tratarea alcoolicilor", spune profesorul.

Potrivit cercetătorilor, Caenorhabditis elegans a fost un candidat ideal pentru studiu. Nu numai că viermelui nemodificat îi place alcoolul, dar se comportă şi decent după ce se îmbată - îşi încetineşte mişcările şi, spre deosebire de oameni, se deplasează mai drept decât ar face-o dacă n-ar fi în stare de ebrietate.

Acum cercetătorii vor să obţină rezultate similare şi la şoareci.