Firma londoneză de avocatură Stewarts Law a identificat patru "factori" în seria de evenimente care a condus la prăbuşirea, în luna iunie, a cursei Air France care zbura între Rio şi Paris.
Accidentul s-a soldat cu moartea a 228 de persoane, iar dacă unul dintre cei patru "factori" care au dus la prăbuşire nu s-ar fi produs, nu se mai producea nici tragicul accident, a explicat firma londoneză, citată de AFP. Biroul de anchete şi analize din Franţa (BEA), care face ancheta în acest caz, nu a descoperit încă din ce cauză s-a produs tragedia din 1 iunie, în care nu a existat nici un supravieţuitor, toate cele 228 de persoane aflate la bordul avionului murind. Potrivit BEA, senzorii de viteză de tip Pitot ar fi putut provoca accidentul aerian.
DOUĂ IPOTEZE
Charles-Henri Tardivat, reprezentantul firmei londoneze de avocatură, susţine că "primul este factorul meteorologic, cu existenţa turbulenţelor moderate spre severe. Disfuncţionalităţile sondelor Pitot, care au furnizat informaţii incoerente despre viteza avionului, reprezintă al doilea element. Al treilea este o problemă la sistemul de navigaţie ADIRU. Al patrulea element ţine de pregătirea piloţilor, care nu au avut o reacţie adecvată".
Pornind de la aceşti patru factori, cabinetul de avocatură ia în considerare două ipoteze privind derularea accidentului. "Potrivit primei ipoteze, avionul era în urcare şi, dacă senzorii nu funcţionau, viteza părea să crească odată cu altitudinea. De fapt, viteza reală scădea, iar avionul a intrat în picaj", iar cea de-a doua ipoteză este că "partea din faţă a avionului s-a înclinat spre sol şi viteza indicată a scăzut. De fapt, viteza reală creştea, depăşind-o pe cea normală", a explicat Tardivat.
Citește pe Antena3.ro