Jurnalul.ro Ştiri Externe PREMIERĂ SENZAŢIONALĂ ÎN ISTORIA ASTRONOMIEI! Ce au descoperit oamenii de ştiinţă de la o universitate britanică (VIDEO)

22 Oct 2014   •   11:08

Se pare că oamenii de ştiinţă de la universitatea Leicester din Marea Britanie au dezlegat, cu ajutoru telescopului spaţial XMM-Newton. una dintre cele mai mari enigme ale Universului si ale fizicii moderne! Savanţii britanici susţin că au descoperit dovada existenţei materiei întunecate, scrie Daily Mail.

Potrivit tabloidului britanic, cercetătorii au detectat o particulă despre care se crede că alcătuieşte materia neagră şi care provine din nucleul stelar. Particulele descoperite se deplasează de la Soare spre Pământ, lucru care indică faptul că materia întunecată ar fi produsă în miezul unor stele, precum astrul nostru.

Dacă rezultatul descoperirii este confirmat, atunci ar fi prima detectare directă realizata vreodată a materiei întunecate.

Ce este materia întunecată?

Materia întunecată este un tip de materie, doar teoretizat până acum, care ar ocupa mare parte din masa totală a Universului. Problema cu ea este faptul că nu poate fi văzută cu ajutorul telescoapelor, nu emite şi nu absoarbe lumină sau radiaţie electromagnetică. Existenţa sa poate fi evidenţiată doar cu ajutorul efectelor pe care le are asupra gravitaţiei şi prin ciocnirile de particule din interiorul său. Potrivit modelului lui Planck, masa Universului este formată din 4,9% materie clasică, 26,8% materie întunecată, 68,3% energie întunecată. Astfel, materia întunecată reprezintă peste 84% din totalul materiei din Univers.

A fost pentru prima dată teoretizată în 1932 de Jan Oort, iar în 1933 de Fritz Zwicky, care căuta masa lipsă din Univers. În momentul de faţă cercetătorii caută dovezile practice ale existenţei materiei întunecate prin mai mult experimente. Astfel, ei încearcă acest lucru prin acceleratoarele de particule cum ar fi Large Hadron Collider sau prin experimente cum ar fi AMS. Puteţi vedea o explicaţie a materiei întunecate în video-ul de mai jos oferit de TED şi ţinut de profesorul Patricia Burchat de la Stanford.