"Nu am nici o idee ce făceau controlorii de trafic aerian în momentul accidentului (de la Smolensk, în care şi-a pierdut viaţa fostul preşedinte polonez, Lech Kaczynski n.n.). Dar sunt sigur că pilotul a fost lăsat singur în luarea deciziei de a ateriza. Este ca şi cum turnul de control aerian ar fi spus: «Puteţi ateriza dacă vreţi, dar dacă nu vreţi, nu aterizaţi»", a declarat maiorul Aleksandr Koroncik, comandantul anchetatorilor care investighează această catastrofă aeriană soldată cu 96 de morţi. Ofiţerul, fost pilot de meserie, a mai spus că pilotul aeronavei TU-154 în care se afla Kaczynski nu ştia că avionul său se afle la o distanţă de un kilometru de pistă. "Nimeni nu i-a spus pilotului (acest lucru). Informaţia despre altitudine ar fi trebuit furnizată de un sistem de navigaţie, de copilot şi, mai presus de toate, de centrul de control aerian. Pilotul avea nevoie doar de un indiciu - acela că avionul se află la un kilometru distanţă de pista de aterizare. Dacă cineva i-ar fi spus acest lucru, aparatul TU-154 nu s-ar fi prăbuşit", a declarat Koroncik, citat de presa poloneză.