Cifra reprezintă o creștere de 23,06% față de anul precedent și plasează lumea arabă drept un partener comercial cheie al națiunii sud-americane, care face, de asemenea, multe afaceri cu China și Europa.
Țările arabe din Orientul Mijlociu și Africa de Nord cumpără predominant produse agro-alimentare precum carne și cereale din Brazilia. Vânzările de astfel de bunuri au reprezentat 71% din totalul exportat de Brazilia în regiune, a precizat Camera.
La fel ca în anii precedenți, exporturile de carne de pasăre braziliană către țările din Ligă s-au evidențiat, crescând cu 26,35% în valoare, deoarece afacerile nu au fost descurajate de încercările de creștere a producției naționale în Orientul Mijlociu.
Națiunile arabe au plătit în medie în jur de 2.172 de dolari pe tona de pui brazilian în 2022, mai mult decât 2.022 de dolari pe care ceilalți clienți ai Braziliei i-au debursat, a precizat Camera.
Datele evidențiază importanța Braziliei ca furnizor de alimente pentru lumea arabă, unde cumpărătorii plătesc o primă pentru carnea produsă în conformitate cu cerințele dietetice musulmane. De asemenea, evidențiază efectele cererii puternice de importuri în Orientul Mijlociu și Africa de Nord și impactul inflației mondiale a alimentelor asupra valorilor comerciale.
Camera a declarat că inflația alimentară globală a fost exacerbată de pandemia și de războiul din Ucraina, care au perturbat fluxurile comerciale internaționale de porumb și grâu și au ridicat prețurile.
Capacitatea Braziliei de a produce volume mari de alimente de înaltă calitate sugerează că țara va rămâne un mare furnizor de pui, chiar și în condițiile în care națiunile arabe importatoare investesc pentru a crește capacitatea locală subvenționată de veniturile din petrol, a precizat Camera.
(sursa: Mediafax)