Gruparea teroristă Statul Islamic (SI) are un serviciu 'help desk', similar companiilor din domeniul IT, disponibil 24 de ore din 24 pentru militanţii săi din teren pentru a-i ajuta să transmită diferite mesaje media din teren pe reţelele de socializare sau pentru a recruta noi militanţi învăţându-i pe aceştia să comunice în mediul digital, conform NBC News, citat de recode.net.
'Angajaţii' serviciului de 'help desk' lucrează asemenea funcţionarilor dintr-o companie IT, oferind informaţii utile în timp real celor din teren care vor să folosească modalităţile de comunicare criptată sau de transmitere a unor informaţii în format foto sau video pe reţelele de socializare, scrie NBC News în ediţia online.
Dacă Google sau Yahoo oferă tutoriale utilizatorilor pentru folosirea produselor lor, acelaşi lucru face şi gruparea Statul Islamic care oferă tutoriale şi materiale didactice noilor recruţi care vor să înveţe cum să folosească reţelele de socializare pentru distribuirea diferitelor materiale de propagandă.
Serviciul de 'Help Desk' oferă consiliere pentru încărcarea clipurilor în formatul necesar pentru canalul YouTube al grupării, îi învaţă pe recruţi cum să folosească aplicaţia Whats App, care de anul trecut a introdus posibilitatea comunicării criptate utilizator-utilizator, dar şi sistemul de comunicare prin intermediul consolelor de jocuri PlayStation, ale celor de la Sony.
Potrivit BBC News, după ce contul de Twitter al grupării a fost închis în mod repetat, cei de la SI s-au orientat repede şi folosesc aplicaţia de mesagerie mobilă Telegram, afacere cu sediul în Berlin, ca principal mijloc de comunicare. Conform NBC News, membrii Statul Islamic folosesc intens reţelele de socializare şi modalităţile de comunicare criptată prin intermediul diferitelor platforme digitale şi reuşesc să evite să fie identificaţi în mediul online de către agenţiile de informaţii. AGERPRES